Lagenda Budak Setan (filem): Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Alexander Iskandar (bincang | sumb.)
Baris 29:
 
==Plot==
Kasyah bersama rakan sekumpulannya, SapiSofi, Man dan Cin Cai merupakan pelajar-pelajar nakal yang sering membuat onar dan terkenal kerana sering dikenakan tindakan disiplin. Mereka juga melabelkanmenggelar kumpulan mereka sebagai antikumpulan perempuanantiperempuan. Namun begitu, sikap dan kenakalan Kasyah berubah dengan kemunculan pelajar tahun baru, Ayu. Ayu telah benar-benar menambat hati dan perasaan Kasyah, membuatserta membuatkan dia jatuh cinta terhadapnya. Ayu telah mencabar Kasyah untuk berubah dan sebagai syarat untuk diauntuknya menerima Kasyah. EpisodMaka, episod baru hidup Kasyah pun bermula.
 
TibaSetiba masanya, Kasyah perlu melakukan tugasan kajian tesisnya kedi kawasan pedalaman. Kasyahdan berpisah sementara dengan Ayu. Azmi yang pernah mengecewakan Ayu, kini muncul kembali menagih cinta dari Ayu. Azmi hampa bilamanaapabila Ayu menolak permintaannya itu. Melalui ibu Ayu, Mak Leha, Azmi merencanakan sesuatu untuk membolehkannya bernikah dengan Ayu. MelaluiDalam perancangan Azmitersebut, Mak Leha berpura-pura sakit jantung dan tidak boleh kerisauanberada dalam keadaan risau. Risau dengan keadaan ibunya, Ayu yang serba salah terpaksa menerima Azmi dalamapabila hidupnya,ibunya keranamemintanya bimbangkanuntuk keadaanmengahwini ibunya.Azmi Ayusebelum berkahwinajalnya dengan Azmitiba. Kasyah berasa kecewa. Kebahagiankerana kebahagian yang diharapkan tidak menjelma.
 
Azmi kembali kepada tabiat lamanya yang pemabuk, panas baran, kaki perempuan dan sering membelasahmemukul Ayu. SuatuPada suatu malam, mereka berdua telah bergaduh besar kerana Azmi yang cemburu dengan cinta Ayu buat Kasyah yang utuh. Ayu yang dipukul bertindak melarikan diri dengan kereta. Ketika memandu dalam keadaan trauma dan emosimarah. Dalam pemanduannya, Ayu hilang kawalan lalu terlibat dengan kemalangan. AyuDia telah cedera parah. Mukanyadan mukanya hancur. Azmi menuntut maaf tapidan memujuk Ayu untuk menerimanya semula setelah menjalani pembedahan plastik ke atas wajahnya tetapi Ayu sebaliknya menuntumenuntut cerai dan mintameminta wajah yang baru. Episod baru hidup Ayu pun bermula. Ayudengannya yang kini berwajah baru dan tampil sebagai Emilia. Ayu ingin memulakan hidup barubaharu dan melupakan episod dukanya.
 
Ayu / Emilia, kemudiannya menubuhkan sebuah syarikat melalui wang simpanan dan pampasan dari Azmi. Melalui kawannyarakan baiknya, Suzana, Kasyah dijejaki dan dipelawa untuk bekerja dengan syarikat Emilia. Kasyah yang pada mulanya tidak menyangka apa–apaapa-apa, mula mengesyaki sesuatu setelah barubeberapa lama bekerja. Melalui Suzana juga, Kasyah mengetahuimendapat tahu segalanya tentang AyuEmilia /dan Emilia.hubungan Hubungancinta mereka kembali bertaut. Azmi yang sakittidak hatiboleh cubamelupakan mengagalkanEmilia hubungantelah itumencuba kembali.untuk Azmimenggagalkan sekaliperkahwinan lagimereka dengan meminta bantuan Mak Leha untuk memujuk Ayu / Emilia. Semasa di rumah Emilia, Azmi telah memukulmemukulnya Emilia di hadapan Mak Leha selepas dimaki oleh Emilia sehingga Emilia terjatuh dan tidak sedarkan diri. DiaEmilia cedera parah di kepala danyang menyebabkannya hilang ingatan sehingga tidak mengenali dirinya sendiri. Berbagai-bagai cara telah dilakukan oleh Kasyah dan Mak Leha untuk memulihkan ingataningatannya namun belumtidak berhasil. Setelah beberapa lama, Emilia yang senakinsemakin pulih, akhirnya mengahwini Kasyah. KebahagianMalangnya, kebahagian yang diharapkan oleh Kasyah tidak kekal lama. Ayu /apabila Emilia meninggal dunia ketikakerana melahirkan anak mereka.
 
==Pelakon==