Aizen Sōsuke: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Piecemealcranky (bincang | sumb.)
Piecemealcranky (bincang | sumb.)
Baris 20:
 
Objektif sebenar Aizen adalah untuk mengguling raja Soul Society. Untuk menjadikan ini kenyataan, Aizen memerlukan kunci diraja (王鍵, ōken?), sejenis kunci emas bercabang tiga yang boleh membuka membuka sebuah portal ke dimensi yang didiami raja tersebut. Mahupun lokasi sebenar kunci itu hanya diketahui oleh [[Yamamoto-Genryūsai Shigekuni|Jeneral Yamamoto]], Aizen mengetahui cara kunci itu dicipta dan bagaimana untuk mencipta satu lagi kunci yang serupa. Untuk mencipta kunci itu, Aizen perlu mengumpul 100,000 roh di [[Bandar Karakura]]<ref>Manga ''Bleach''; bab 223, halaman 9</ref> yang mempunyai kepekatan zarah-zarah semangat yang luar biasa. Ciptaan kunci emas itu bukan sahaja akan membunuh ramai orang, tetapi akan mengewapkan sebahagian besar Bandar Karakura.
 
 
 
[[Image:NewAizenGinTosenAnime.jpg|thumb|250px|Aizen dilihat dengan pakaian baru selepas pembelotannya, bersama-sama Gin dan Tōsen.]]
Sewaktu peninggalan mereka ke [[Hueco Mundo]], Aizen telah membuang cermin matanya dan memberus rambutnya, mendedahkan mata yang kejam dan gaya rambut yang berbeza. Seperti yang telah didedahkannya kepada [[Abarai Renji]] bahawa Aizen yang mereka kenali tidak pernah wujud, ini merupakan sebuah gambaran visual kepada kenyataannya itu. Sebelum dia beredar, dia memberitahu [[Ukitake Jūshirō]] bahawa tidak ada sesiapa yang pernah berdiri di puncak dunia, mahupun Tuhan.<ref>Manga ''Bleach''; bab 178, halaman 15</ref> Kemudian dia mengatakan bahawa dialah yang akan berdiri di puncak alam semesta dan akan mengisi kekosongan makhkota dunia. Aizan kemudian dilihat di Hueco Mundo, berpakaian serupa dengan gaya pakaian arrancar ciptaanyaciptaannya; dia juga dilihat duduk di atas singgahsana, menunjukkan bahawa dia mempunyai tahap kuasa politik di sana.
 
== Sejarah ==