Faizal Ismail: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Alexander Iskandar (bincang | sumb.)
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 22:
==Kerjaya==
 
===Penyampai radioRadio===
KarierKerjaya pertamanya menjadi penyampai radio [[Era FM]] tahun 1998 - 2003 . Kemudian beliau menceburi radio di bawah Media Prima sebagai penyampai radio [[Hot FM]] pada tahun 2006 hingga 2013. Beliau digalaskan tugas yang agak berat iaitu sebagai penyampai radio rancangan pagi . Beliau merupakan suara pertama dalam radio Hot FM bersama [[Fara Fauzana]] dalam rancangan pagi Hot FM iaitu Hot FM AM Krew . Gandingan serasi mereka telah memberikan impak hebat di mana rancangan Hot FM AM Krew mencapai rating 3.8 juta pendengar purata mingguan sekali gus menjadikan rancangan ini sebagai rancangan terbaik radio . Kemudian mereka berdua digandingkan dengan [[Muhammad Azmir Selamat|AG Selamat]] dan [[Usop Wilcha]] dan kemudiannya digandingkan bertiga semula , Faizal Ismail , Fara Fauzana dan AG Selamat . Pada tahun 2013 , Faizal Ismail telah menamatkan karierkerjaya penyampai radio di Hot FM .
 
===PenyanyiMuzik===
Beliau juga berjinak-jinak dalam bidang nyanyian apabila beliau bergandingan bersama teman seangkatannya di [[Era FM]], [[Khairil Rashid]] dan menubuhkan kumpulan Khafi dan mengeluarkan
album pertama yang bertajuk ''Satu Jengkal'' pada 2006, dengan lagu-lagu hits seperti Kisah Kau
dan Aku, Tiada Yang Kedua dan Fantasia Cinta.
 
Beliau juga berkolaberasi dalam album Hangatnya Raya Hot FM dengan lagu "Salam Lebaran" bersama penyanyi tanah air tersohor dan lagu raya berjudul " Tiba " bersama Shahir dan [[Faizal Tahir ]].
 
===Televisyen dan filem===
 
==Filemografi==