Wikipedia:Calon senarai pilihan: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Tiada ringkasan suntingan
Baris 11:
Persetujuan mestilah diperoleh sebelum sesebuah senarai boleh diiktiraf sebagai senarai pilihan. Jika masa yang agak panjang berlalu tanpa penyelesaian iaitu bantahan, pencalonan itu akan dialihkan daripada senarai calon dan diarkibkan.
 
<small>[[#toc|Isi kandungan]]</small>
| valign="top" style="padding:1em; border:1px solid #A3B1BF; background-color:#E6F2FF" |
{{pintas|WP:SP}}
{{FLpages}}
|-
| colspan=2 style="padding:1em 1em 1em 1em; border:1px solid #A3B1BF; background-color:#F5FAFFE6F2FF" valign="top"|
__NOTOC__
<span style="font-size:16pt">Tatacara pencalonan</span>
==Tatacara pencalonan==
 
# Sebelum mencadangkan calon, pastikan bahawa senarai tersebut telah memenuhi <u>semua</u> '''[[Wikipedia:Apakah itu senarai pilihan?|kriteria senarai pilihan]]'''.
# BerikanLetakkan <codett><nowiki>{{Pencalonan===[[nama statusSP}}senarai yang dicalonkan]]===</nowiki></codett> pada lamanbahagian perbincangantajuk senaraisebelum yang dicalonkanmencalon.
# Buat laman pencalonan: <inputbox>
type=create
width=80
break=no
preload=Templat:Cadangan/Preload
editintro=Wikipedia:Senarai pilihan/Cadangan/Editintro
placeholder=Masukkan nama senarai
prefix=Wikipedia:Apakah itu senarai pilihan?
buttonlabel=Buat pencalonan
</inputbox>
# Salin tulisan ini: <code><nowiki>{{Wikipedia:Senarai pilihan/Cadangan/nama senarai}}</nowiki></code>, kemudian sunting halaman ini (halaman utama cadangan yang anda sedang baca sekarang), dan letakkan templat ini pada paling atas calon senarai. Ganti "<code>nama senarai</code>" dengan tajuk senarai yang anda cadangkan.
 
<span style="font-size:16pt">=Penyokongan dan pembantahan</span>==
 
Bacalah senarai yang dicadangkan secara menyeluruh sebelum menyokong atau menentang pencalonan.
Baris 41 ⟶ 29:
* Penilai yang menentang wajib untuk kembali melihat halaman pencalonan setelah beberapa hari, untuk melihat apakah kritikan mereka sudah diambil tindakan atau belum. Bila kritikan sudah diperbaiki, penilai yang menentang dapat menarik kritikan mereka dengan mencarinya (dengan <code><nowiki><s>...</s></nowiki></code>). Yang berhak mencari kritikan hanya penilai yang menulis kritikan tersebut. Bila penilai lain menilai bahawa kritikan tersebut sudah diambil tindakan, tulisankan komen, jangan mencari tulisan orang lain.
* Untuk memberikan saranan membina tanpa penyokongan dan pembantahan, tulis <code><nowiki>* {{komen}}</nowiki></code> diikuti dengan saranan atau komen anda.
 
==Setelah dipersetujui==
Suatu senarai yang sudah dipersetujui menjadi senarai pilihan akan dihapus dari halaman ini lalu didaftarkan terlebih dahulu ke [[Wikipedia:Calon senarai pilihan/Arkib|halaman arkib]].
 
|}