Wikipedia:Penafian umum: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Tiada ringkasan suntingan
Baris 9:
05.03.2004 : Vulcan - Translation started.
07.03.2004 : Vulcan - Typos corrected. 3 more paras translated.
08.03.2004 : Vulcan - Almost there.
// ---------------------------------------------------------------------
-->
Baris 24 ⟶ 25:
Sila pastikan yang anda memahami bahawa maklumat-maklumat di sini disediakan secara bebas dan tanpa ikatan, tiada sebarang perjanjian atau persetujuan di antara anda dengan pemilik tapak web ini dan pengguna-penggunanya, pemilik-pemilik server di mana ia disimpan, para penyumbang individu ''Wikipedia'', pentadbir projek, sistem operator, atau sesiapa sahaja yang berkaitan dengan ''Wikipedia'' dan projek-projek kecilnya untuk menerima sebarang tuntutan daripada anda. Anda hanya diizinkan lesen terhad untuk membuat salinan sebarang bahan dari tapak web ini; kebenaran ini tidak menjadikan atau bermaksud kontrak atau kontrak penambahan yang akhirnya menjadi liabiliti kepada pihak ''Wikipedia'' atau sebarang agen-agennya, ahli-ahlinya, pengurusannya dan pengguna-pengguna lainnya.
 
Perhatikan maklumat-maklumat yang disediakan di sini berkemungkinan melanggar perundangan sesebuah negara di mana anda sedang membacanya. ''Wikipedia'' tidak menggalakkan pelanggaran undang-undang, namun begitu kerana maklumat-maklumat tersebut disimpan di dalam sebuah server di California, Amerika Syarikat, ia diuruskan dengan rujukan pada Pindaan Pertama ([[First Amendment]]) perlembagaan Amerika Syarikat ([[United States Constitution]]) dan Deklarasi Hak Asasi Manusia [[Universal Declaration of Human Rights]] oleh Persatuan Bangsa-bangsa Bersatu. Perundangan negara anda berkemungkinan tidak mengiktiraf hak kebebasan bersuara sepertimana oleh perundangan di negara Amerika Syarikat dan PBB, dan sepertinya, maka ''Wikipedia'' tidak boleh dipertanggungjawabkan terhadap sebarang perlanggaran undang-undang negara anda, seandainya anda menghubungkan domain ini atau menggunakan sebarang maklumat yang terkandung di dalamnya dengan apa cara sekalipun.
<!-- Vulcan - Anda dialu-alukan untuk menyambung terjemahan berikut jika mahu :
 
:'''Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus (contohnya, perubatan, perundangan, dan sebagainya yang berisiko) sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.''' Baca [[Wikipedia:Risk disclaimer]], [[Wikipedia:Medical disclaimer]], dan [[Wikipedia:Legal disclaimer]] untuk disklaimer lain yang lebih khusus.
Please note that that the information found here may be in violation of the laws of the country or jurisdiction from where you are viewing this information. ''Wikipedia'' does not encourage the violation of any laws, but as this information is stored on a server in the State of [[California]] in the [[United States of America]], it is being maintained in reference to the protections afforded to all under the [[United States Constitution]]'s [[First Amendment]] and the [[Universal Declaration of Human Rights]] of the [[United Nations]]. The laws in your country may not recognize as broad a protection of free speech as the laws of the United States or the principles under the UN Charter, and as such, ''Wikipedia'' cannot be responsible for any potential violations of such laws should you link to this domain or use any of the information contained herein in anyway whatsoever.
 
:'''Wikipedia tidak dipantau secara berkala dan oleh sebarang perbadanan; di mana pembaca memperbaiki sebarang ralat atau memadam maksud yang salah, mereka tidak diwajibkan untuk melakukannya, oleh demikian segala maklumat-maklumat di sini adalah tanpa sebarang jaminan kesahan untuk sebarang kegunaanpun.'''
:'''<big>If you need specific advice (for example, medical, legal, risk management) please seek a professional who is licensed or knowledgable in that area.</big>''' Read [[Wikipedia:Risk disclaimer]], [[Wikipedia:Medical disclaimer]], and [[Wikipedia:Legal disclaimer]] for specific disclaimers.
 
'''Tiada gantirugi boleh dituntut daripada ''Wikipedia''''', kerana ia merupakan kumpulan individu-individu sukarelawan yang menyediakan pelbagai sumber-sumber bahan untuk tujuan pendidikan, kebudayaan dan maklumat-maklumat sebagainya secara terbuka. '''Perlepasan ini diberikan kepada anda dengan sendirinya''' dan '''tiada pejanjian di antara anda dengan ''Wikipedia''''' berkenaan penggunaan anda atau perubahan maklumat-maklumat ini yang di luar [[GNU Free Documentation License]]; tiada seseorangpun di ''Wikipedia'' boleh dipertanggungjawabkan sekiranya seseorang lain mengubahsuai, menyunting, menambah atau memadam sebarang maklumat yang anda telah masukkan ke dalam ''Wikipedia'' atau sebarang projek-projek yang berkaitan dengannya.
:'''<big>Wikipedia is not uniformly peer reviewed; while readers may correct errors or remove erroneous suggestions they have no legal duty to do so and thus all information read here is without any implied warranty of fitness for any purpose or use whatsoever.</big>'''
 
Terima kasih kerana meluangkan masa membaca halaman ini, semoga anda mendapat pengalaman yang menyeronokkan di ''Wikipedia''!
'''No consequential damages can be sought against ''Wikipedia''''', as it is a voluntary association of individuals developed freely to create various open source online educational, cultural and informational resources. '''This information is being given to you gratuitously''' and there is '''no agreement or understanding between you and ''Wikipedia''''' regarding your use or modification of this information beyond the [[GNU Free Documentation License]]; neither is anyone at ''Wikipedia'' responsible should someone change, edit, modify or remove any information that you may post on ''Wikipedia'' or any of its associated projects.
 
Thank you for spending the time to read this page, and please enjoy your experience at ''Wikipedia''.
 
-->