ND Lala: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
The changes made by Amir Amzah Bin Salleh
anak perempuan nya
Baris 32:
Beliau menikahi wanita bernama Fauziah Sharman pada tahun 1989 setelah berkenalan ketika sama-sama terlibat dalam program ''Mekar Sejambak'' di Radio Televisyen Malaysia. Mereka dikuarniakan empat cahaya mata, Nur Shahila (lahir 1990), Amir Syafiq (lahir 1993), Amir Syahir (lahir 1995) dan Nur Syuhada (lahir 1998) <ref>http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2008&dt=0613&pub=Kosmo&sec=Hiburan&pg=hi_02.htm</ref>. Nur Shahila atau lebih dikenali sebagai [[Shila Amzah]] merupakan penyanyi terkenal yang mencipta nama di peringkat antarabangsa.
 
Pada tahun 1995 dalam album solonya ND Lala menampilkan anaknyaanak nurshahilaperempuan nya ( Nurshahila ) yang baru berusia 4 tahun setengah untuk berduet dengan nya melalui lagu 'jenguk jenguklah anak anak kita. N.D.Lala telah membawa nurshahila menyertai pertandingan nyanyian dari umur 7 hingga 9 tahun. N.D.Lala melatih dan membimbing anaknya menyanyi pelbagai jenis lagu dari lagu2 tradisional hingga ke lagu2 pop.
 
Pada tahun 1999 N.D.Lala mencipta lagu khas untuk anaknya berjudul 'Ibu' . Demo lagu itu dibawa ke semua syarikat rakaman yang ada di Malaysia,namun tidak ada satu syarikat pun yang mahu mengambil Nurshahila sebagai artis rakaman mereka. N.D.Lala telah mencagar tanah bapa mertuanya untuk membuat pinjaman bank sejumlah RM100,000 bagi menerbitkan album anaknya. N,D.Lala menjadi penerbit, pencipta lagu dan penulis lirik untuk kesemua lagu di dalam album tersebut.