Niyang Rapik: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 45:
Keesokannya mereka berempat meneruskan perjalan mereka hingga lah tiba ke Kampung Niyang Rapik. Setibanya mereka di sana mereka di sambut dengan kedatangan gadis Ketua Kampung iaitu Laila. Kehadiran Laila seakan misteri. Laila tak banyak bercakap dan dia Cuma akan hadir apabila senja menjelang dan tidak akan kelihat sewaktu siang.
 
Kendil telah dipulang kan kepada bapa Laila. Tetapi gangguan keatas mereka berempat semakin menjadi-jadi. Kali ini ZizanHelmi pula yang terkena. Matanya seperti terkena santau bisa buluh. ZizanHelmi menggosokkan matanya sehingga berdarah dan apabila di buka mata ZizanHelmi amat terkejut sebab dia dapat meilhat benda yang ghaib termasuk hantu.
 
Keadaan semakin huru-hara, anggapan mereka mengenai Kendil tersebut sebagai punca ternyata salah. Rupanya ada sebab lain yang menyebabkan mereka diseksa sedemikian. Rupanya ada kesalahan besar yang telah salah seorang dari mereka berlima lakukan sewaktu berada di Kampung Niyang Rapik setahun yang lalu. Salah seorang dari mereka telah meniduri Laila dan meninggalkan Laila. Beberapa bulan kemudian Laila didapati mengandung dan telah membunuh diri sebab malu dengan ayahnya.