Anugerah Juara Lagu ke-15: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Baris 61:
* [[Amy Mastura]] merupakan penyanyi wanita yang pertama memenangi kategori pop rock setelah pernah tewas sebelum ini menerusi kategori yang sama menerusi lagu Meniti Hari. Pada tahun 1995, Ning Baizura sepatutnya bertanding untuk lagu beliau, "Kau dan Aku" tetapi telah digantikan oleh kumpulan KOOL yang akhirnya menang.
 
* Kemenangan Persembahan Terbaik kali ketiga buat Noraniza Idris selepas berjaya pada 1998 (Dikir Puteri) & 1999 (Dondang Dendang). Ini menjadikan beliau artis pertama dalam sejarah AJL yang berjaya mencipta 'hatrickhatrik' iaitu menang di dalam kategori Persembahan Terbaik 3 tahun berturut-turut.
 
* Kemenangan Siti Nurhaliza menerusi lagu Balqis juga meletakkan beliau sebagai pencipta 'hatrick' untuk kemenangan dalam kategori yang sama (Irama Malaysia/Etnik Kreatif) untuk tiga tahun berturut-turut. Bezanya kemenangan beliau pada AJL 99 (kemenangan berdua) adalah menerusi duet lagu Hati Kama bersama Noraniza Idris namun masih dikira sebagai 'hatrickhatrik'.
 
* Komposer Pak Ngah dan penulis lirik Hairul Anuar Harun berjaya mencipta 'hatrik' menerusi Etnik Kreatif sejak Juara Lagu 1998.
Baris 76:
* Tiada kumpulan muzik (band), ini merupakan kali ketiga berturutan sejak Juara Lagu 1998.
 
* Kumpulan Senario merupakan satu-satunya kumpulan pelawak Malaysia yang pernah layak menyertai pertandingan akhir Juara Lagu, pada edisi kali ini & kali ke-2 pada AJL 21 2006.
 
* Komposer terkenal, Ajai merangkul anugerah pertama beliau sebagai komposer lagu melalui lagu "Kau Kekasihku" oleh Siti Nurhaliza.