Salamiah Hassan: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Alexander Iskandar (bincang | sumb.)
Azharman15 (bincang | sumb.)
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 32:
==Masih aktif hingga sekarang==
Hampir 18 tahun tidak merakamkam suara, beliau kembali merakamkan suara melalui album "[[Tirai Terakhir (album)|Tirai Terakhir]]" pada tahun 2005. Album ini diterbitkan oleh adiknya, Hadi Hassan melalui syarikat rakaman Eight Tones. Album ini merupakan edaran Power Records.
Pada bulan Januari 2014 beliau telah mengadakan konsert solo pertama beliau di Istana Budaya dengan persembahan yang sangat hebat. Konsert ini diterbitkan oleh Raja Azmi dan semasa konsert ini, beliau telah melancarkan album terbaru beliau berjudul 'Aku' yang diterbitkan oleh Aubrey Suwito mengandungi lagu lagu Melayu Klasik dan juga terdapat sebuah lagu baru bertajuk Aku. Pada awal tahun 2017 beliau telah mementaskan konsert solo pertama beliau di Esplanade, Singapura dengan sambutan yang sangat menggalakkan. Beliau juga telah mengadakan persembahan penutup Sukan Sea 2017 di Kuala Lumpur.
Beliau masih kekal aktif sehingga kini dengan mengadakan persembahan untuk majlis majlis koprat, TV serta sekali sekala mengadakan persembahan di kelab kelab jazz.