Anak Bapak: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Polar (bincang | sumb.)
Baris 32:
 
==Ringkasan==
Mengisahkan Harun seorang pengurus ladang yang suka berfoya-foya sehingga menyebabkan dia banyak berhutang antaranya Norma seorang penyanyi kelab malam yang tamakkan duit Harun. Apabila menyedari yang duit simpanannya semakin habis, Harun telah menipu bapanya Dato' Mahfiz mengatakan dia ingin berkahwin dan memerlukan wang. Dato' Mahfiz yang tinggal berjauhan dengan Harun tanpa sebarang ragu mengirim wang berjumlah 50005,000 ringgit. Selain membayar segala hutangnya Harun juga menggunakan wang pemberian bapanya itu untuk membantu pekerja ladangnya yang menghadapi masalah kewangan.
Konflik timbul apabila Dato' Mahfiz datang melawat Harun dan 'isteri' sedangkan Harun masih belum berkahwin. Lantas isteri Salleh pemandunya jadi pinjaman untuk sementara. Norma yang tahu cerita sebenar mengugut akan membocorkan rahsia ini kepada Dato' Mahfiz dan meminta sejumlah bayaran. Harun dengan segera memberikan cek tanpa Norma ketahui merupakan cek tendang.
Dalam masa yang sama Harun telah menaruh hati kepada jururawat yang menjaga bapanya iaitu Halimah. Mereka saling bercinta dan telah berkahwin secara senyap tanpa diketahui oleh bapanya.
Tembelang mereka pecah apabila Norma datang berjumpa dengan Dato' Mahfiz mengadu tentang cek tendang yang diberikan oleh Harun konon untuk menutup mulutnya. Akhir cerita Harun didapati tak bersalah dan yang bersalah dalam hal ni adalahialah Norma kerana ingin memburuk-burukkan keluarga Harun. Oleh itu dia dihukum kawinberkahwin dengan Dato' Mahfiz.
 
==Pelakon==