Nazril Irham: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
GreatLine (bincang | sumb.)
k Fix
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 23:
 
== Kehidupan peribadi ==
Ayah Ariel, Nazmul Irphan yang berketurunan [[Melayu]] adalah seorang pegawai lapangan di perusahaan minyak Pertamina. Sementara ibunya, Darlina Darwis yang berketurunan [[Minangkabau]] adalah ibu rumah tangga biasa. Oleh kerana bekerja sebagai pegawai lapangan, ayahnya bekerja di lokasi yang berpindah-pindah dan tidak tetap. Tinggal di Pangkalan Brandan beberapa bulan, Ariel kecil dan keluarga harus pindah ke [[Langsa]], sebuah kota yang ada di [[Aceh]]. Setelah tinggal di sana selama tujuh tahun, Ariel sekeluarga lantas pindah ke Bandung.
 
Sejak kecil Ariel telah memperlihatkan bakat besar di bidang seni, tapi bukan di bidang menyanyi. Bakat seni yang terlihat dari Ariel justru di bidang menggambar. Dia sempat menjuarai beberapa perlombaan menggambar di Bandung.
Baris 29:
Gara-gara hobi menggambar, Ariel sempet bercita-cita jadi seorang arkitek. Tetapi, di tengah perjalanan hidupnya, ia menemukan satu hobi baru yang diminatinya, iaitu bermain muzik. Dari sinilah Ariel kemudian meniti pekerjaan.
 
Ariel pernah menikah dengan [[Sarah Amalia]], namun kini telah bercerai. Bersama Sarah, ia dikaruniai putri bernama Alleia Anata. Ariel rasmi bercerai dengan Sarah pada 27 [[Mei 2008]].
 
== Pekerjaan ==