Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Pembaharuan.
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 698:
== Pegawai SPRM Di Interpol ==
Sehingga Disember 2014, dua pegawai SPRM telah ditempatkan di Interpol, Perancis. Yang terbaru ialah Penolong Pengarah Pusat Pengajian Antarabangsa Akademi Pencegahan Rasuah Malaysia, Penolong Pesuruhjaya, Mohan Munusamy, 43, akan bertugas di Jabatan Antirasuah sebagai Pegawai Perisikan Jenayah selama tiga tahun.
 
 
Sebelum ini, Ketua Penolong Kanan Pesuruhjaya SPRM, Mohd Hafaz Nazar telah berkhidmat di Interpol selama dua tahun bermula Disember 2011.
Baris 704 ⟶ 703:
Dalam satu kenyataan media pada 14 Disember 2014, Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Pengurusan dan Profesionalisme) SPRM, Datuk Zakaria Jaffar berkata, penempatan pegawai SPRM di Interpol untuk kali kedua membuktikan keyakinan pertubuhan itu terhadap pengalaman dan kebolehan pegawai-pegawai SPRM.
 
Mohan telah berkhidmat di SPRM selama 18 tahun dan memiliki Ijazah Sarjana Pengurusan Jenayah Ekonomi. Mohan berkata, beliau akan menjalankan tanggungjawab sebaik yang mungkin untuk memastikan jenayah rasuah antarabangsa dapat dikekang.
 
Mohan berkata, beliau akan menjalankan tanggungjawab sebaik yang mungkin untuk memastikan jenayah rasuah antarabangsa dapat dikekang.
 
Antara skop tugas pegawai SPRM di Interpol termasuklah membangun dan mengeratkan hubungan dengan agensi penguatkuasaan undang-undang rasuah, membangunkan amalan-amalan baik pencegahan rasuah, memberi latihan kepada agensi penguatkuasaan pencegahan rasuah di dunia dan mewujudkan perkongsian strategik dengan organisasi atau institusi pembanterasan rasuah dunia.