Heckler & Koch MK23: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Addbot (bincang | sumb.)
k Bot: Memindahkan 1 pautan interwiki, kini disediakan oleh Wikidata di d:q1334815
Polar (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 39:
Senjata ini telah diuji kemampuannya dan mampu menembak sebanyak 10, 000 butir peluru tanpa penukaran laras. Dengan kemampuan yang ada pada senjata tersebut, ia menjadi pilihan utama [[pasukan elit]]. Peluru .45 ACP mempunyai mempunyai kuasa membunuh yang paling tinggi ''(stopping power)'', dan menahan kuasa tersebut apabila dipasang penahan.
 
WalaubagaimanapunWalau bagaimanapun, senjata yang mempunyai saiz dan berat sederhana ini mempunyai keputusan kritikal. Hasilnya, HK merekacipta pistol [[Heckler & Koch USP|USP Tactical]] merupakan versi asal USP; USP Tactical mempertunjukkan kemampuan seperti MK23 tanpa saiz besar, dan mampu menggunakan alat pelenyap bunyi tanpa penggunaan LAM. Selain itu terdapat versi kompak pada pistol USP Tactical untuk unit anti pengganas dan pasukan elit dikenali sebagai [[Heckler & Koch USP|USP Compact Tactical]], yang mempunyai pejera LAM dwi pilihan. USP-CT ini amat ringan dan mampu dilengkapi dengan pelenyap bunyi, menjadikan ia pilihan utama pasukan elit dalam operasi covert.
 
Dengan pengemukakan cadangan terhadap ''Joint Combat Pistol'' (JCP) telah mencadangkan untuk menerima gred tinggi dan amunisi +P pada senjata tersebut. WalaubagaimanapunWalau bagaimanapun, ia tidak akan berhasil sekiranya JCP, melekakan Program Tempur Pasukan Operasi Khas atau SOF Combat Program, sama ada akan meneruskan penggunaannya atau menggantikan MK23 dengan versi yang lain. Pada tahun 2006, JCP telah ditubuhkan dan di strukturkan semula.
 
== Sistem Persenjataan Pistol Serangan ==