Hospital (filem): Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Kemaskini.
Jeluang Terluang (bincang | sumb.)
kTiada ringkasan suntingan
Baris 25:
 
==Plot==
MengisahkanFilem tentangini mengisahkan Amira (Fatin Afeefa) yang berasal dari kampung (kiranya gadis kampung) turun ke ibu kota untuk menghadiri temudugatemu duga sebagai jururawat di sebuah hospital. Malangnya, Amira tidak berjumpa hospital tersebut dan hampir berputus asa. Sewaktu menunggu teksi di hentian bas terpencil, muncul Dahlia (Nina Iskandar) yang kebetulan berkerja di hospital yang dicari oleh Amira danlalu memberikan pertolongan.
 
Setelah diterima berkerja di hospital tersebut, Dahlia turut mempelawa Amira tinggal bersama di rumah sewanya memandangkan rakan serumah yang lama telah meninggalkan rumah. Amira bersetuju, dan semenjak itu bermulalah episod ngeri dalam hidup Amira yang sering diganggu dengan kejadian seram dan penampakan lembaga ngeri. Perkenalan dengan doktor muda bernama Farid (Fizz Fairuz), menambahkan lagi kekalutan sedia ada yang berlaku kepada diri Amira.
 
Dahlia juga seperti kurang selesa dengan perhubungan antara Amira dan Dr. Farid. Jiwa Amira semakin hari semakin tertekan dengan gangguan-gangguan yang semakin menjadi-jadi. Ia bukan sekadar berlaku di hospital tempat Amira berkerja, malah juga di rumah Dahlia tempat Amira menumpang. MembuatkanKekalutanini membuatkan Amira tidak pasti, sama ada didia berada di alam realiti ataupun dia masih lagi bermimpi.
 
==Pelakon==
Baris 39:
 
==Ulasan kritis==
Shazryn Mohd Faizal dari ''[[mStar Online]]'' mendapati lakon layar dan cerita filem ini tidak diperkuatkandiperkuat seperti mana sepatutnya ia dilakukan sehingga ''Hospital'' menjadi keliru dan hilang punca.<ref>Shazryn Mohd Faizal (17 April 2017). [http://www.mstar.com.my/hiburan/wayang/2017/04/17/filem-hospital/ Kelemahan Lakon Layar Punca Kekeliruan 'Hospital' - Wayang.] ''[[mStar Online]]''. Diperoleh pada 1 Mei 2017.</ref>
 
==Rujukan==
Baris 45:
 
==Pautan luar==
* {{IMDb title|7068588}}{{Tunas-filem-Malaysia|date=Julai 2018}}
 
[[Kategori:Filem 2017]]