Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Yosri (bincang | sumb.)
Yosri (bincang | sumb.)
Baris 38:
Saya telah mengembalikan Temoq dan meletakkan rujukan kepadanya. Pertanyaan, kenapa Orang Jakun anda alihkan kepada Jakun sahaja. [[Pengguna:Yosri|Yosri]] 02:31, 7 Januari 2008 (UTC)
::Sebenarnya suku Temoq saya dapati dari risalah Jabatan Orang Asli 1967/8. Mungkin kini mereka dikategorikan sebagai Jakun atau Semelai. Tetapi saya rasa perlu dikekalkan kerana saya pernah membaca bahawa mereka mempunyai dialek istimewa yang menyamai dari Kemboja dan terdapat teori menyatakan mereka merupakan sebahagian gelombang yang datang dari Utara ke Selatan. [[Pengguna:Yosri|Yosri]] 09:21, 7 Januari 2008 (UTC)
 
::Oh.. Yang itu terserah pada anda. Saya hanya bertanya kerana hendak mengekalkan piwaian, kerana nanti orang yang mencari, pening kerana ada yang cari orang Jakun, kaum Jakun, suku Jakun, Jakun. Biasanya saya letakkan orang/kaum bagi kumpulan utama ''main group'', suku bagi ahli kumpulan. Saya tidak terlalu cerewet mengenai hal ini, dan menganggap anda lebih pakar mengenainya. Cuma, bolehkan anda letakkan <nowiki>#redirect [[nama baru]] </nowiki> sekiranya anda mengalih, kerana memudahkan orang yang mencari dilaman lama dilencongkan ke laman baru. [[Pengguna:Yosri|Yosri]] 10:07, 7 Januari 2008 (UTC)