Wikipedia:Hubungi kami: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Didie (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Aurora (bincang | sumb.)
kemaskini
Baris 1:
[[Image:Contactus-wmcolors.png|right|'''Hubungi kami''']]
[[Wikipedia:Selamat_datangSelamat datang, pengguna_barupengguna baru|'''Selamat datang pengguna baru!''']]
__NOTOC__
== Mengenai Wikipedia ==
Wikipedia adalah sebuah laman [[ensiklopedia]] bebas yang dimulakan pada tahun 2001 (versi bahasa Melayu dimulakan pada tahun [[2003]]). Rencana-rencana di Wikipedia merupakan hasil kerjasama oleh para penyumbang dari seluruh dunia. LamanTapak web ini merupakan laman [[wiki]], yang bererti sesiapapun boleh menyunting rencana, memperbaiki, dan menambahkan informasimaklumat, hanya dengan mengklik pautan ''sunting'' yang berada pada sudut atas setiap laman. ([[Wikipedia:Perihal|baca selengkapnya mengenai Wikipedia...]])
 
== Isi rencana ==
Jika ada isi rencana yang salah/hilang atau ''anda'' ingin melengkapkan isi sesuatu rencana, sila klik ''tab''butang '''sunting''' padadi sudut atas laman dan perbaiki rencana tersebut.
 
Jika anda berpendapat ada rencana yang mana bagi ''anda'' telah "divandal"dirosakkan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab (isi kandungan rencana yang tidak sesuai dengan tajukjudul rencana itu, memaki-hamun, rasisme dll.) atau isinya mempunyai percanggahan (ditulis tidak menggunakan polisidari sudut pandangan berkecuali), [[Wikipedia:Kembalikan ke versi sebelumnya|silakan mencuba untuk mengembalikan isi kandungannya ke versi sebelumnya]] atau hubungi [[Wikipedia:Penyelia|penyelia]] kami.
 
== Mencari rencana ==
==Pertanyaan lainnya==
Jika anda tidak berjaya mencari sesuatu rencana, anda mungkin ingin melihat [[Wikipedia:Mencari]] untuk mendapatkan tips-tips carian. Dan jika masih tiada, mungkin anda ingin [[Wikipedia:Bagaimana memulakan laman baru|memulakan laman baru]]? Anda juga boleh membuat permintaan di [[Wikipedia:Memohon rencana]].
*'''Pertanyaan, nasihat, dan pandangan mengenai Wikipedia''': Ajukan pertanyaan ''anda'' di laman [[Wikipedia:Kedai Kopi]]. Anda juga boleh bertanya kepada penyelia kami melalui laman perbincangan pengguna mereka. ([[Wikipedia:Laman perbincangan|bagaimana mengirim pesanan kepada pengguna lain?]])
 
== Pertanyaan lainnya ==
*'''Pertanyaan, nasihat, dan pandangan mengenai Wikipedia''': Ajukan pertanyaan ''anda'' di laman [[Wikipedia:Kedai Kopi]]. Anda juga boleh bertanya kepada penyelia kami melalui laman perbincangan pengguna mereka. ([[Wikipedia:Laman perbincangan|bagaimanaBagaimana mengirim pesanan kepada pengguna lain?]])
*'''Komunikasi''':
**Pertanyaan mengenai Wikipedia bahasa Melayu: Ajukan pertanyaan di [[Wikipedia:Kedai Kopi]] atau kirim pertanyaan ke <s>[mailto:wiki-ms@yahoogroups.com laman e-mail Wikipedia bahasa Melayu]</s>
**Pertanyaan daripada pihak media massa mengenai projek Yayasan Wikimedia (antara lain Wikipedia, Wiktionary, Wikiquote, Wikinews, Wikimedia Commons) secara umum dapat diajukan melalui cara-cara yang disenaraikan di [[Foundation:Press room|laman ini]].
 
==Lihat pulajuga==
*[[Wikipedia:Bantuan:Kandungan]]
*[[Wikipedia:FAQ]]
 
== Lihat juga ==
* [[Wikipedia:Bantuan]]
* [[Wikipedia:FAQ]]
 
[[Kategori:Maklumat Wikipedia]]