Sumpah Hippokrates: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
k Anumengelamun telah memindahkan laman Sumpah Hippocrates ke Sumpah Hippokrates
Ilieanor (bincang | sumb.)
k "tread" diterjemah menjadi "bunga tayar" sedangkan di sini ia membawa konotasi "bertindak"
Baris 68:
Saya tidak akan malu untuk mengatakan "Saya tidak tahu", dan tidak juga saya akan gagal untuk memanggil rakan-rakan saya apabila kemahiran lain yang diperlukan untuk pemulihan pesakit.
 
Saya akan menghormati privasi pesakit saya, kerana masalah mereka tidak didedahkan kepada saya bahawa dunia boleh tahu. Terutama sekali saya mesti bunga tayarbertindak dengan berhati-hati dalam perkara-perkara yang hidup dan mati. Jika ia diberi kepada saya untuk menyelamatkan kehidupan, semua terima kasih. Tetapi ia juga boleh berada dalam kuasa saya untuk mengambil kehidupan; tanggungjawab yang menggerunkan ini mesti dihadapi dengan merendah diri dan kesedaran kelemahan saya sendiri. Lebih-lebih lagi, saya tidak perlu memainkan Allah.
 
Saya akan ingat bahawa saya tidak merawat demam, carta pertumbuhan kanser, tetapi sakit seorang manusia, yang sakit boleh memberi kesan kepada keluarga orang dan kestabilan ekonomi. Tanggungjawab saya termasuk masalah-masalah yang berkaitan, jika saya untuk menjaga secukupnya untuk sakit.