Bloodshed: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Eyedeal3108 (bincang | sumb.)
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Eyedeal3108 (bincang | sumb.)
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 31:
 
== Pertukaran vokalis dan album ketiga ==
Setelah penerbitan album tersebut, Rosdan Baharom, iaitu vokalis Bloodshed, Rosdan berhasrat untuk melangkah ke irama yang lebih keras lagi dan menubuhkan [[Kumpulan Punisher]], yakni satu pancaragam thrash metal bawah tanah Malaysia. Selepas itu Kumpulan Bloodshed menghadapi masalah mencari pengganti Rosdan sehinggalah pada tahun [[1989]], mereka berjaya mendapatkan Mohd Farid Ali sebagai penyanyi baru dan mereka menukar nama kumpulan kepada [[Kumpulan Blackshed]]. Pada masa yang sama, Judy juga keluar dari kumpulan tersebut dan tempatnya sebagai pemain keyboard telah digantikan oleh Zaha.
 
Selepas itu, Kumpulan Blackshed menerbitkan album terakhir mereka yang bertajukberjudul "''Villa Misteri"'' bersama vokalis baru yang mempunyai suara yang seiras dengan suara vokalis asalnya, Rosdan. Lagu popular Blackshed adalah lagu "''Menggenggam Bara''" juga ciptaan M. Nasir dan liriknya ditulis oleh Bob. Sepanjang penglibatan Bloodshed dalam industri muzik tanah air, mereka sering menggunakan karya ciptaan mereka sendiri. Mereka juga sering menggunakan khidmat M. Nasir, Man Boron, Usop, Siso dan juga Abdul Ghaffar Ibrahim (AGI).
 
Walau bagaimanapun, selepas penerbitan album "''Villa Misteri"'', anggota Kumpulan Bloodshed/Blackshed berpecah dan tidak lagi aktif dalam bidang [[muzik]]. Kehadiran mereka dalam bidang seni suara berjaya mewarnakan dunia muzik tanah air dengan genre muzik yang mereka persembahkan pada waktu itu.
 
== Reunion ==