Hospital Baling: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih Suntingan aplikasi Android
Reverted good faith edits by 115.132.47.193 (talk). (TW)
Teg: Buat asal
 
Baris 38:
'''Hospital Lama Baling''' telah dibina pada 24 Jun 1965. Apabila hospital baru dibuka, ia telah dirasmikan oleh Duli Yang Maha Mulia [[Sultan Abdul Halim Mu’adzam Shah|Sultan Abdul Halim Mua'adzam Shah]]. Hospital Baru dengan kos sebanyak RM31 juta ini telah dimulakan pembinaannya pada bulan Ogos 1993. Syarikat Johawaki telah diberi tanggungjawab mengendalikannya. Dalam tempoh masa 2 tahun, hospital baru ini telah siap dibina iaitu pada bulan November 1995.
 
Hospital Baling mula beroperasi pada 15 Januari 1996. Ia dibina sebagai hospital gantian bagi hospital lama untuk memenuhi kehendak penduduk-penduduk di [[daerah Baling]], Kedah. Hospital Baling yang bertaraf Hospital Daerah Tanpa Pakar ini terletak di atas tapak dengan keluasan 32 ekar, sejauh 800 meter dari pekan Baling dan memberikan perkhidmatan untuk 140,000 penduduk.
 
Ini adalah merupakan laman web rasmi Hospital Baling. Ini merupakan sebahagian proses-proses berterusan untuk menyediakan maklumat yang berguna untuk orang awam supaya lawatan mereka akan lebih mudah dan dapat memberi keselesaan pada masa depan.
 
 
'''Hospital Lama'''
 
 
Hospital Lama Baling telah dibina pada tahun 1950 dan beroperasi selama 46 tahun sehingga tahun 1996. Kemudian operasinya dipindahkan ke Hospital baru yang telah dirasmikan oleh Duli Yang Maha Mulia Sultan Abdul Halim Mua'adzam Shah. Hospital Baru dengan kos sebanyak RM31 juta ini telah dimulakan pembinaannya pada bulan Ogos, 1993. Dalam tempoh masa 2 tahun, hospital baru ini telah siap dibina iaitu pada bulan November, 1995.
 
 
'''Hospital Baru'''
 
 
Hospital Baling mula beroperasi pada 15 Januari, 1996. Ia dibina sebagai Hospital gantian bagi hospital lama untuk memenuhi kehendak penduduk penduduk di Daerah Baling, Kedah. Hospital Baling yang bertaraf Hospital Daerah Tanpa Pakar tersergam indah dengan keluasan 32 ekar, sejauh 800 meter dari pekan Baling memberikan perkhidmatan untuk 140,000 penduduk.
 
==Fakta==