Van: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Yosri (bincang | sumb.)
Yosri (bincang | sumb.)
Baris 53:
 
==Use==
[[File:2009-03-10 Van equipped for professional carpet cleaning.jpg|thumb|right|ASebuah van equippeddilengkapi withdengan professionalalat carpetpembersih cleaningkarpet toolsprofesional indi [[Durham, North Carolina]]]]
Di kawasan bandar Amerika Syarikat saiz penuh van telah digunakan sebagai ''van komuter'' sejak 1971, apabila Dodge memperkenalkan van yang boleh mengangkut sehingga 15 penumpang. Van komuter digunakan sebagai alternatif kepada perkongsian carpool dan perkongsian pengangkutan lain.
In urban areas of the United States full-size vans have been used as ''commuter vans'' since 1971, when Dodge introduced a van that could transport up to 15 passengers. Commuter vans are used as an alternative to [[carpool]]ing and other ride sharing arrangements.
 
Banyak perniagaan mudah alih menggunakan van untuk membawa hampir seluruh perniagaan mereka ke pelbagai tempat di mana mereka bekerja. Sebagai contoh, mereka yang datang ke rumah atau tempat perniagaan untuk melaksanakan pelbagai perkhidmatan, pemasangan, atau pembaikan. Vans juga digunakan untuk mengangkut orang dan bagasi mereka antara hotel dan lapangan terbang , untuk mengangkut penumpang di antara tempat letak kereta dan tempat kerja mereka, dan sepanjang laluan yang ditetapkan sebagai bas mini. Van juga digunakan untuk mengangkut mereka yang beusia atau cacat pergi dan dari perkhidmatan gereja atau mengangkut kumpulan belia untuk pergi ke taman hiburan, berkelah, dan melawat gereja-gereja lain. Vans juga digunakan oleh sekolah untuk memandu pasukan sukan ke permainan intramural . Vans telah digunakan oleh kumpulan muzik melawat untuk mengangkut peralatan dan orang ke tempat muzik di seluruh negara.
Many mobile businesses use a van to carry almost their entire business to various places where they work. For example, those who come to homes or places of business to perform various services, installations, or repairs. Vans are also used to shuttle people and their luggage between [[hotel]]s and [[airport]]s, to transport [[commuter]]s between [[parking]] lots and their places of work, and along established routes as minibuses. Vans are also used to transport elderly and mobility-impaired worshipers to and from church services or to transport youth groups for outings to amusement parks, picnics, and visiting other churches. Vans are also used by schools to drive sports teams to [[intramural]] games. Vans have been used by touring music groups to haul equipment and people to music venues around the country.
 
===Van Langkah===
Baris 83:
 
{{clear}}
 
==Rujukan==
{{reflist}}