TV9: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Kacha Permata (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 46:
Selain itu anime dari [[Jepun]] juga ditayangkan seperti ''[[Beyblade]]'', ''[[Dragon Ball]]'' dan ''[[Mirmo Zibang!]]''
 
Sejak 1 Januari 2007, TV9 menyiarkan berita terbitan sendiri iaitu "[[Berita TV9]]". Semenjak TV9 memulakan siarannya pada 22 April 2006, ia menyiarkan "[[Edisi 7]]", dengan ehsan [[ntv7]]. Liputan 9 ialah rancangan berita waktu perdana, semasa ia dalam siaran sebelumnya, ehsan [[Bernama]]. Slot berita [[Warta Perdana]] selama 30 minit yang pertama, ehsan [[TV1]], RTM juga disiarkan beberapa bulan sebelum penyiaran tamat. Pembaca berita TV9 adalah Sharon Jessica, Asmirandah, Puspita Sari, Cathy Sharon, Jenny Tan, Adolf Posumah dan Arief Suditomo. Mereka dipilih daripada 5000 orang yang diujibakat. Berita TV9 dibawakan secara langsung dari Studio C di Sri Pentas, [[Bandar Utama]], [[Selangor]].
 
Antara 2007 dan 2008, TV9 berkongsi masa siaran dengan [[TV Pendidikan]], rangkaian televisyen pendidikan negara, pada waktu persekolahan selepas mengambilalihnya dari [[RTM]] dan [[Astro]]. Selepas TV Pendidikan diberhentikan siarannya pada 31 Disember 2008, TV9 bersiaran sepenuhnya pada waktu pagi mulai 1 Januari 2009.