Nasi Lemak Kopi O: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Menambah rujukan.
Baris 18:
| suara_latar =
| komposer_muzik_tema =
| lagu_pembukaan = "Nasi Lemak Kopi O" oleh [[Salammusik]] sejak(dari 2011-2018)
| lagu_penutup =
| komposer =
Baris 26:
| bil_episod =
| senarai_episod =
| penerbit_eksekutif = Wan Sabariah Shikh Ali
| penerbit =
| penyunting =
Baris 51:
}}
 
'''''Nasi Lemak Kopi O''''' ialah sebuah rancangan bual bicara waktu pagi santai disamping pengacara [[Sharifah Aleya]], Hunny Madu, [[Farah Diana Anuar]], [[Fizo Omar]], [[Muhammad Azmir Selamat|AG hotfm]] pada tiga hari berasingan. Ia disiarkan setiap minggu pada [[Jumaat]], [[Sabtu]] dan [[Ahad]] pada jam 8 - 10 pagi di saluran [[TV9]], dari 4 April 2008 sehingga 4 Mac 2018, rancangan ini merupakan cetusan idea dan konsep asal oleh Wan Sabariah Shikh Ali{{fact}} dan Nur Aeshah Abdul Malik{{fact}}, yang juga Penerbit Eksekutif rancangan ini.<ref>Mohd Rasdan Ahmad (22 Januari 2012). [http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0122&pub=Utusan_Malaysia&sec=Hiburan&pg=hi_12.htm Nasi Lemak Kopi O, lebih ceria] ''[[Utusan Malaysia]]''. Diperoleh pada 3 Disember 2012.</ref> ''Nasi Lemak Kopi O'' tamat bersiaran selepas 10 tahun.<ref>Amirul Haswendy Ashari (4 Mac 2018). [https://www.hmetro.com.my/utama/2018/03/318250/selamat-tinggal-nlko Selamat tinggal NLKO] ''[[Harian Metro]]''. Diperoleh pada 3 Disember 2018.</ref>
 
==Sejarah==
Nasi Lemak Kopi O, rancangan temu bual hujung minggu ini mula ditayangkan secara langsung bermula Jumaat 4 April 2008 , telah berjaya mendapat tempat dalam hati ramai peminatnya dengan topik-topik yang berkesan dan pendekatan berbeza. Mampat dengan isu hangat diperkatakan pada masa kini, penonton sekeluarga memberi sepenuh perhatian kepada [[Aziz Desa]], Sharifah Shahirah, [[Farah Diana Anuar]], Farah Adeeba Mohd Ashraf, [[Sharifah Nur Syed Ali]] dan Abu Talib Husin yang begitu handal mengendalikan rancangan ini.<ref>[https://www.hmetro.com.my/node/46902 NLKO semakin menarik] ''[[Harian Metro]]'' (28 April 2015). Diperoleh pada 3 Disember 2015.</ref>
 
Sempena tahun baru ini, Nasi Lemak Kopi O juga tidak ketinggalan untuk meningkatkan mutunya dari segala segi untuk kepuasan penonton TV9. Selain memperkenalkan dua pengacara baru iaitu Fatin (Gadis Melayu 3) dan AG Hotfm, NLKO yang bersiaran pada setiap hari Jumaat, Sabtu dan Ahad selama dua jam mulai 8 pagi ini akan menampilkan segmen-segmen baru yang lebih segar dan informatif.
Baris 76:
NLKO juga akan memaparkan Sihat @ NLKO bersama Dr Baby / Dr Famili / Dr Sakit Tuan Puan/ Dr Mata secara bergilir-gilir untuk menjawab soalan secara langsung dari pemanggil. Pelbagai jenis info tentang teknik penjagaan kesihatan seisi keluarga yang terbukti berkesan. Seperti yang kita sedia maklum, kesihatan adalah satu isu penting dan individu yang sihat boleh memainkan peranan yang penting dalam proses pembangunan masyarakat dan negara.
 
NLKO ditamatkan siaran pada 4 Mac 2018 bagi memberi laluan kepada program TV jualan secara langsung, CJ Wow Shop yang amemulakan siarannya bermula 8 pagi sehingga 5 petang, setiap hari di TV9.
==Pautan Luar==
 
*http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0122&pub=Utusan_Malaysia&sec=Hiburan&pg=hi_12.htm
==Bekas pengacara==
*Facebook,https://www.facebook.com/pages/Nasi-Lemak-Kopi-O-TV9/190865784259554
* [[Nik Sayyidah Fatihah]]
* Luqman Hakim Sulaiman
* [[Sharifah Aleya]]
* Hunny Madu
* [[Farah Diana Anuar]]
* [[Fizo Omar]]
* [[Muhammad Azmir Selamat]]
* [[Haryati Hamzah]]
* Azaria Tagaya
* Abu Talib Husin
* Nur Azean
* Farah Adeeba Ashraf
* [[Nana Mahazan]]
* [[Aidid Marcelo]]
* Sharifah Nur Syed Ali
 
==Lihat juga==
* ''[[Malaysia Hari Ini]]'' (TV3; 1994&ndash;kini)
* ''[[Borak Kopitiam]]'' (TV3; 2018&ndash;kini)
 
==Rujukan==
{{reflist}}
 
==Pautan Luarluar==
*Facebook, [https://www.facebook.com/pages/Nasi-Lemak-Kopi-O-TV9/190865784259554 Laman web rasmi]
 
[[Kategori:Rancangan TV9]]