Razali Ismail: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Yosri (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Yosri (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 53:
Beliau meninggal dunia pada [[28 November]] [[2008]] di [[Institut Aminuddin Baki]], [[Genting Highland]], [[Pahang]]. Beliau dikatakan rebah ketika bermain badminton di institut itu.Allahyarham meninggal pada umur 59 tahun.
 
Pada 16 Januari 2009, hasrat kerajaan bagi mengabadikan Allahyarham Dato' Razali Ismail dengan jasa dan sumbang bakti beliau kepada anak didik Terengganu, Datuk Seri Najib, Timbalan Perdana Menteri Malaysia 2008 telah merasmikan nama Institusi Pendidikan Guru Malaysia Kampus Dato' Razali Ismail dan Sekolah Menengah Kebangsaan Dato' Razali Ismail, Kuala Terengganu. Beliau merupakan salah seorang tokoh politik yang berjiwa rakyat. Hal ini menyebabkan rakyat parlimen Kuala Terengganu amat merasai kematian beliau. Kepemimpinan serta semangat wakil rakyat yang ditonjolkan oleh beliau turut disenangi oleh parti pembangkang. Hal ini dibuktikan dengan kenyataan oleh Pesuruhjaya Pas Terengganu, [[Mustafa Ali]] yang menyifatkan Razali sebagai seorang pemimpin yang bersih. Bagaimanapun kempen-kempen tersebut gagal memenangkan calon UMNO dalam [[Pilihan raya kecil Kuala Terengganu 2009]].
 
== Rujukan ==
Baris 59:
 
== Pautan luar ==
* [http://www.mybooks.com.my/index.php/kedai-buku/pendidikan/razali-ismail-arkitek-pendidikan-negara-detail Buku “Razali Ismail: Arkitek Pendidkan Negara”]
 
 
[[Kategori:Ahli politik Malaysia]]