Khalid Mohamad Jiwa: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Tiada ringkasan suntingan
Baris 10:
}}
Yang Hormat '''Dato' Sri Khalid bin Mohamad Jiwa''' (atau juga dikenali sebagai '''Datuk K''') adalah seorang usahawan [[Melayu]] di [[Malaysia]]. Dato' Sri Khalid adalah pengerusi syarikat kosmetik No. 1 Malaysia, [[SimplySiti|SimplySiti Sdn. Bhd]] dan pengasas [[Yayasan Nurjiwa]]. Dato’ Sri Khalid juga merupakan pengarah beberapa syarikat terkemuka di Malaysia. Beliau juga adalah suami kepada penyanyi No 1 Malaysia, [[Datuk Siti Nurhaliza]].
 
==Kehidupan peribadi==
 
Sebelum pernikahan bersama Dato’ Siti, beliau berkahwin dengan Tengku Zawyah binti Tengku Izham pada 1990 nanum bercerai pada 2004. Mereka memiliki empat orang anak, Muhd Anas Zawawi, Muhammad Adib, [[Asyraf Khalid|Muhammad Asyraf]] dan Muhammad Aazief.<ref>[http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2006/8/12/courts/15122064&sec=courts Handsome settlement for Datuk K’s ex-wife] theStar online. 12 Ogos 2006.</ref>
 
==Anak-anak==
 
Muhd Anas Zawawi adalah seorang ahli perniagaan yang disegani di Malaysia. Pada tahun 2012, beliau telah bernikah dengan Nasha Alyssa yang merupakan anak kepada [[Hishamuddin Hussein|Dato’ Sri Hishamudin Tun Hussein]], (Menteri Dalam Negeri Malaysia).