Freddie Aziz Jasbindar: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Orangperak (bincang | sumb.)
picture
Orangperak (bincang | sumb.)
Baris 4:
== Kehidupan Peribadi ==
 
Mohamad Freddie Bin Aziz Jasbindar dilahirkan di Hospital Besar Ipoh, Perak pada tahun 1988. Beliau telah berkahwin dengan Siti Mujahadah Binti Mohd Roni. Pasangandan pasangan ini telah dikurniakan tiga orang anak iaitu Adam Muhammad, Melur Elvina dan Muzaffar.
 
Beliau mula bergiat aktif dengan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) sejak dalam tahun 2016 dengan menubuhkan Persatuan Pencinta Sejarah Masyarakat Negeri Perak (SEMARAK) dan kini memegang amanah dengan menjawat jawatan sebagai pengerusi persatuan tersebut.
 
== Pendidikan ==
 
Beliau menerima pendidikan rendah dan menengah di luar negeri Perak. Bersekolah di Sekolah Rendah Kebangsaan Bedong, Bedong, Kedah (1995-1997), Sekolah Rendah Kebangsaan Jeram Batu 20, Jeram, Selangor (1997-1998) dan Sekolah Rendah Kebangsaan Kampung Gelam, Port Dikson, Negeri Sembilan (1998-2000).
 
Menyambung persekolahan di peringatkatperingkat menengah di Sekolah Menengah Kebangsaan Dato' Haji Abdul Samad, Port Dickson, Negeri Sembilan (2000-2005).
 
Selepas tamat persekolahan, Freddie Aziz Jasbindar menyambung pengajian dalam bidang Diploma Pengajian Perniagaan dengan UiTM tetapi terpaksa berhenti di penghujung semester akhir pengajian atas masalah peribadi pada tahun 2009.
 
Pada tahun 2011, beliau telah menyambung pengajian di Kolej Komuniti Rembau dengan mengambil bidang Sijil Kemahiran Industri Agro dan tamat pengajian pada tahun 2013.
Menyambung persekolahan di peringatkat menengah di Sekolah Menengah Kebangsaan Dato' Haji Abdul Samad (2000-2005).
 
SetelahPada berumurSeptember 30 tahun2018, kinibeliau berpeluang untuk menyambung pengajian di Universiti Teknologi Mara Kampung Seri Iskandar, Perak dalam bidang Diploma Pentadbiran Awam.
 
== Kerjaya ==
 
Mohamad Freddie Bin Aziz Jasbindar mula menulis laman sejarah tempatan sejak tahun 2016 khusus terhadap sejarah negeri Perak.
 
== Aktiviti Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) dan Sukan Lasak ==
Baris 24 ⟶ 30:
Kini bergiat aktif dalam Persatuan Pencinta Sejarah Masyarakat Perak (SEMARAK) sebagai pengerusi persatuan.
 
== Laman Web ==
 
2016; Laman ; orangperak.com