Ekamatra (kugiran): Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Eyedeal3108 (bincang | sumb.)
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Eyedeal3108 (bincang | sumb.)
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 156:
* Shahrul, Eddie dan Pacai juga meneruskan karier dalam bidang muzik. Mereka kini merupakan antara pemuzik handalan yang berpengalaman serta seringkali menjadi pilihan penyanyi-penyanyi ternama untuk mengiringi persembahan pentas. Mereka juga kerap menjadi ''sessionist'' dan juga penggubah lagu.
* Shahrul pernah menghasilkan sebuah album solo gitar bertajuk '''Transfigurasi''' pada tahun 1995. Beliau juga kerap mengendalikan kelas-kelas untuk peminat yang ingin mempelajari teknik bermain gitar.
* Eddie Ahmad kemudiannya menganggotai kumpulan pop rock terkenal Malaysia, [[Kumpulan Slam|Slam]], jugadalam sebagaialbum pemainstudio keyboardkedua bermulamereka dari album keduayang berjudul ''[[Kesan Terbukti]]'' pada tahun 1994. Hal ini disebabkan ketua kumpulannya, [[Shah Nizam bin Halim|Shah]] menyedari bahawa kebanyakan lagu-lagu Slam berentakmemerlukan baladapenggunaan sertapapan popnada dan lagu-lagubeliau iniditugaskan memerlukansebagai penggunaanpemuzik instrumenundangan pada ketika itu. Selepas kejayaan album tersebut, barulah Eddie diserap sebagai pemain papan nada tetap Slam.
* Pacai kini antara komposer dan penggubah lagu terkenal tanahair. Beliau juga kerap diberi tugas menggarap album runut bunyi untuk filem-filem tempatan.
* Acid kini banyak menerima undangan untuk memberi ceramah agama dengan menggunakan nama '''Rashib Rasta''' dan sering menceritakan pengalamannnya ketika bersama kumpulan Ekamatra. Selain itu, beliau juga kerap mengadakan ''busking'' di sekitar Kuala Lumpur.