Ekamatra (kugiran): Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Eyedeal3108 (bincang | sumb.)
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Eyedeal3108 (bincang | sumb.)
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 81:
* Shahrul pernah menghasilkan sebuah album solo gitar bertajuk '''Transfigurasi''' pada tahun 1995. Beliau juga kerap mengendalikan kelas-kelas untuk peminat yang ingin mempelajari teknik bermain gitar.
* Eddie Ahmad kemudiannya menganggotai kumpulan pop rock terkenal Malaysia, [[Kumpulan Slam|Slam]] dalam album studio kedua mereka yang berjudul ''[[Kesan Terbukti]]'' pada tahun 1994. Hal ini disebabkan [[Shah Nizam bin Halim|Shah]] menyedari bahawa lagu-lagu Slam memerlukan penggunaan keyboard dan beliau ditugaskan sebagai pemuzik undangan pada ketika itu. Selepas kejayaan album tersebut, barulah Eddie diserap sebagai anggota tetap Slam.
* Eddie juga merupakan salah seorang ''sessionist'' tetap bersama 2 orang bekas anggota kumpulan '''[[Bloodshed]]''', '''Opie''' & '''Rawita''' yang membantu kumpulan [[Kumpulan Fotograf|Fotograf]] dalam penghasilan lagu-lagu mereka bermula dari album ketiga pada tahun 1994. Ini disebabkan Fotograf hanya tinggal 3 orang anggota sahaja iaitu '''Shamrin (vokal)''', '''Almi (gitar)''' & '''Ringgo (dram)''' berikutan krisis dalaman yang menyebabkan dua anggotanya iaitu '''Shahrul (gitar utama)''' & '''Said (bass)''' meninggalkan kumpulan tersebut.
* Pacai kini antara komposer dan penggubah lagu terkenal tanahair. Beliau juga kerap diberi tugas menggarap album runut bunyi untuk filem-filem tempatan.
* Acid kini banyak menerima undangan untuk memberi ceramah agama dengan menggunakan nama '''Rashib Rasta''' dan sering menceritakan pengalamannnya ketika bersama kumpulan Ekamatra. Selain itu, beliau juga kerap mengadakan ''busking'' di sekitar Kuala Lumpur.