Sultan Azlan Muhibbuddin Shah: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 214:
Program yang telah diperkenankan ialah kenduri kesyukuran dan bacaan tahlil di [[Masjid Ubudiah]], [[Kuala Kangsar]] pada 2 Februari dan istiadat perbarisan di Istana Iskandariah pada keesokannya. Satu majlis istiadat penganugerahan pingat khas Darjah Dato' Seri Azlanii (D.S.A.) kepada 25 orang penerima dan pembacaan watikah ikrar taat setia juga diadakan di Balairong Seri [[Istana Iskandariah]]. Pada tengah harinya, pelancaran setem peringatan Jubli Perak diadakan di [[Majlis Bandaraya Ipoh]].
 
Pada 10 Februari pula, Sultan dijadualkan bakal menghadiri Program Bersama Rakyat di [[Batu Gajah, Perak|Batu Gajah]], tempat baginda diputerakan dan menerima pendidikan awal. Sultan Azlan Shah juga akan menghadiri Majlis Penyampaian Hadiah di [[Kolej Melayu Kuala Kangsar]], sekolah lama baginda.
 
Santapan Diraja akan diadakan di Dewan Santapan, Istana Iskandariah pada 14 Februari. [[Yang di-Pertuan Agong]], [[Sultan Mizan Zainal Abidin]] dan [[Raja Permaisuri Agong]], [[Tuanku Nur Zahirah]], Raja-raja Melayu, Yang DiPertua-Dipertua Negeri dan Sultan Brunei Darussalam telah dijemput ke Santapan Diraja tersebut. [[Perdana Menteri Malaysia]], [[Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi]] dan isteri beliau, Datin Seri Jeanne Abdullah, bersama Timbalan Perdana Menteri Malaysia, [[Mohd Najib bin Abdul Razak|Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak]] bersama isteri, Datin Seri Rosmah Mansor juga dijemput.