Pretz: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Dicipta dengan menterjemah laman "Pretz"
(Tiada perbezaan)

Semakan pada 07:48, 25 Februari 2019

Pretz (プ リ ッ ツ, Purittsu ) adalah makanan ringan Jepun yang dibuat oleh Ezaki Glico . [1] Seperti snek terkenal Ezaki Glico, Pocky , Pretz berbentuk kayu dan mempunyai tekstur yang serupa dengan pretzel. Tidak seperti Pocky , Pretz ditaburi dengan perisa dan bukannya disebarkan dalam fudge berperisa.

Pretz panggang (merah) dan salad (hijau)

Pretz datang dalam beberapa jenis dan tiga saiz: Regular, Kid's, and Giant. Kebanyakan Pretz datang dalam saiz Biasa, dengan beberapa rasa juga ditawarkan dalam saiz Giant. Saiz Kid adalah pek kecil Pretz dan lebih manis untuk merayu kepada kanak-kanak. Pakej kanak-kanak juga datang dengan kanak-kanak kartun pada pakej. Pelbagai Pretz Double menawarkan dua rasa berasingan pada satu batang Pretz (satu rasa pada setiap setengahnya) dan pelbagai Wain Meets adalah Pretz yang diberi rasa keju yang dinamakan untuk menyarankan ia dipasangkan dengan wain .

Rujukan

  1. ^ "お土産の定番「ご当地プリッツ」で人気の味は". Weekly Toyo Keizai (dalam bahasa japanese). August 23, 2017. Dicapai pada August 11, 2018.CS1 maint: unrecognized language (link)Selenggaraan CS1: Bahasa yang tidak dikenali (link)