Di Balik Tawa: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Dannylango (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan visual Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Dannylango (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan visual Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 37:
 
== Episod ==
{{Wikikan|Artis=|Sinopsis=}}
 
=== Achey ===
Baris 86:
=== Jaafar Onn ===
Cikgu Jaafar bermula di Flat Jalan Pekeliling semasa mula berhijrah ke Kuala Lumpur. Biarpun disenangi jiran tetangga dan rakan-rakan artis, dia mempunyai kisah sedih di alam perkahwinannya. Bekas isteri dan anaknya menjauhkan diri daripadanya. Hanya anak angkat dan rakan-rakan tempat dia mencurah kasih.
 
=== Vicha Saywho ===
Permulaan Vicha tidak mendapat sokongan ayahnya. Rumahtangga Vicha juga dilanda badai. Biarpun sudah mendapat tempat di dunia hiburan Indonesia tetapi Vicha bergelut untuk hidup selesa. Percubaan untuk menerobos masuk dunia lawak Malaysia juga begitu perit apabila tiada wang untuk membeli tiket penerbangan dan passport. Walaupun menduduki tempat ke 3 Maharaja Lawak Mega musim pertama, Saywho ditipu oleh pengurus dan dari 150 000 ringgit hadiah kemenangan dia hanya mendapat 10 ribu. Vicha juga dicurangi oleh suaminya yang menjalin hubungan sulit dengan kawannya sendiri yang ditugaskan untuk menjaga 2 anaknya semasa dia berada di Malaysia.
 
=== Dzawin ===
Dzawin mengalami kemurungan apabila kedua orang tuanya berpisah. Semasa di sekolah pondok dia juga sengsara kerana kemiskinan keluarga. Bapanya jarang melawat hinggakan dia sanggup berbohong pada kawan-kawan kuliah mengatakan bapanya sudah meninggal dunia. Tetapi mereka terkejut apabila bapanya itu datang melawat Dzawin. Semasa memulakan karier lawak solo, Dzawin mula mendapat tawaran sana sini tetapi dia tidak dapat berada dekat dengan bapanya yang kritikal di wad ICU.