Sekolah Kebangsaan Lesong Batu: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Teachersecret (bincang | sumb.)
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 30:
Pada tahun 2014, jumlah murid yang berdaftar dan belajar di sekolah ini seramai 615 orang. Terdiri daripada murid [https://en.wikipedia.org/wiki/Malays_(ethnic_group) Melayu],[https://ms.wikipedia.org/wiki/Orang_India_Malaysia India ]dan lain-lain lagi.Manakala bilangan gurunya seramai 47 orang.
 
Sekolah Kebangsaan Lesong Batu bersebelahan Kompleks Mahkamah Alor Gajah, Ibu Pejabat . sk lesong batu ini bukannya hebat sangat dan sklb ini tidak pandai.baik korang pilih sk ag111 .sekolah kebangsaan alor gajah 1.anak muridnye semua hebat hebat.
 
SK Lesong Batu ini adalah salah sebuah sekolah yang semakin meniti di bibir umum bukan sahaja dalam negeri Melaka dan kebangsaan malah juga antarabangsa. Dengan barisan pentadbiran, pengurusan dan guru-guru hebat, SKLB mencipta pelbagai kejayaan terutamanya dalam pasukan tarian Lentera Budaya, bola sepak, pendidikan khas, pasukan gempur denggi dan lain-lain. Pada tahun 2018, SK Lesong Batu, Alor Gajah, Melaka tersenarai dalam Top 5 sekolah dengan nama unik seluruh Malaysia.
 
SKLB ketika ini sedang menambahbaik segala bentuk perkhidmatan, pengurusan dan pencapaian dalam pelbagai bidang.
 
== VISI DAN MISI ==