PASKAL (filem): Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Baris 52:
Komander Leftenan Arman Rahmat ialah pegawai [[Pasukan Khas Laut]] [[Tentera Laut Diraja Malaysia]] (TLDM); dengan sejarah perkhidmatan yang terkenal. Dia mengetuai pasukan yang membebaskan MV Bunga Laurel - kapal tangki kimia Malaysia yang dirampas oleh lanun Somalia di pantai Afrika. Dia juga dipuji sebagai wira kebangsaan untuk eksploitasinya di bawah bendera pengaman PBB di Angola. Tetapi apa yang membuatkan seorang wira? Apa yang mereka buat untuk berputus asa? Bagaimanakah masyarakat dan rakyat dekat dengan mereka benar-benar melihatnya?
 
Arman terpaksa memilih antara perkhidmatan untuk negaranya dan menjaga ibunya yang sakit. Setelah kehilangan bapa Arman dengan sebab yang sama, Khadijah selalumula menjadi pahitgusar terhadap pilihan dan kesukaran Arman. Sentiasa takut bahawa dia perlu mengebumikan anaknya sebelum dirinya - Di kubur tentera yang sama bahawa dia pernah menguburkan suaminya. Konflik Arman hanya bertambah kuat ketika dia memerhatikan Lily, janda temannya yang jatuh dan perjuangan temannya untuk membesarkan anaknya sendiri. Ditarik oleh rasa bersalah dan penyesalan, Arman memfailkan peletakan jawatannya sebagai pembantu lapangan untuk kerja meja yang lebih stabil di dalam TLDM.
 
Tetapi seolah-olah Arman cuba untuk meninggalkan masa lalu di belakang, semakin cepat ia merayap untuk mengejarnya. Dalam persembahan akhirnya yang dikatakan sebagai pengendali lapangan, Arman melintasi jalan dengan Jeb; Seorang bekas penguasa PASKAL yang telah jatuh dari rahmat. Pada malam itu Jeb menjangkau Arman dengan memberinya lawatan mengancam. Jeb merungut tentang bagaimana sistem itu pecah dan bagaimana dia kini menjadi senjata untuk disewa selepas apa yang ditugaskan oleh TLDM. Jeb mengancam Arman untuk keluar dari rambutnya, menjatuhkan ancaman terhadap Lily dan anaknya jika Arman memilih untuk tidak. Namun, Arman tidak dapat berdiri dengan tenang kerana Jeb meneruskan dengan skimnya yang tidak menyenangkan. Arman tahu ia akan menjadi besar dan menimbulkan ancaman kepada keselamatan negara.