Shades (kumpulan muzik): Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Dannylango (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan visual Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 127:
* Selain bidang nyanyian, Shades turut menceburi bidang lakonan iaitu siri komedi ''Sambal'' arahan [[Azwan Ali]] pada tahun 1996. Watak mereka adalah sekumpulan budak kampung yang gemar berkumpul sambil menyanyi.
* Selepas kemunculan Shades, industri muzik tempatan bertambah meriah dengan kemunculan banyak kumpulan padu suara seperti [[Kumpulan Innuendo|Innuendo]], [[Indigo (kumpulan)|Indigo]], [[Ruffedge]], [[Kumpulan V.E|V.E]] dan [[Phyne Ballerz]]. Kehadiran kumpulan-kumpulan ini memberikan lebih pilihan kepada pendengar dari segi genre muzik dan cara persembahan di mana sebelum itu industri muzik tempatan lebih dikuasai penyanyi solo dan band yang cenderung ke arah muzik rock dan pop.
*Meskipun tidak lagi menyanyi, Wan pernah berlakon dalam drama kekeluargaan, Seutuh Kudrat Talian Kasih di tv1 pada tahun 2002 yang mendapat rating tinggi pada waktu itu. Dia memegang watak Encik Shafiee seorang bapa kepada tiga anak yang mana anak bongsunya, Mariam adalah kanak kanak cacat sejak lahir. Wan turut menyumbang lagu solo untuk drama itu " Kau Tetap Di Hatiku ".
 
== Rujukan ==