Jamal Nasir: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Faezil (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Faezil (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 30:
Ianya hanya selepas setahun bermain bersama Malaysia B. Dato’ Jamal Nasir menghabiskan karier bola sepaknya hanya bersama pasukan Pahang biarpun mendapat tawaran daripada pasukan-pasukan lain seperti Selangor.
 
Beliau menyatakan bahawa beliau tetap setia kepada pasukan Tok Gajah kerana terhutang budi dengan Dulialmarhum Yang[[Sultan Haji Ahmad Shah Al-Musta’in Billah Mahaibni MuliaAlmarhum Sultan Abu Bakar Ri’ayatuddin Al-Mu’azzam Shah|Sultan Haji Ahmad Shah]] kerana telah memberikan kepercayaan dan peluang kepadanya untuk mewakili pasukan Pahang pada usia yang muda. Ketika berusia 15 tahun, Dato' Jamal Nasir mengalami patah tangan menyebabkan ayah beliau melarang bermain bola sepak lagi. Apabila almarhum Sultan Haji Ahmad Shah dapat tahu, baginda memujuk Dato' Jamal Nasir dan ayahnya dan berjanji akan menjaga kebajikan dan ingin menaja pelajaran hingga ke luar negara. Namn keputusan SPM Dato' Jamal Nasir tidak memberangsangkan.<ref>http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/8216-saya-main-bola-kerana-baginda-8217-1.906117</ref>
 
Dato’ Jamal Nasir membentuk gandingan pertahanan yang utuh dalam skuad kebangsaan bersama-sama dengan Soh Chin Aun, Santokh Singh dan Kamarudin Abdullah.