Kandungan dihapus Kandungan ditambah
→‎Nama Jerman: bahagian baru
Baris 328:
:::::Pendekatan yang anda gunakan tanpa perbincangan dengan komuniti ms.wiki amat dikesali. [[Pengguna:Zamwan|Zamwan]] ([[Perbincangan pengguna:Zamwan|bincang]]) 10:24, 28 Mac 2019 (UTC)
::::::Saya sendiri tidak tahu kerana saya sangka (pada ketika itu) tiada siapa yang begitu mempedulikan apa yang tertera pada laman perbincangan kecuali pada beberapa laman bertrafik tinggi, tambahan lagi saya tidak mendapat banyak teguran atas beberapa pemindahan istilah maka saya menyangka ia perkara yang diterima dan saya membuat perkara yang betul. Saya ingin memohon maaf atas kesilapan tidak merujuk kepada komuniti... --[[Pengguna:Anumengelamun|Anumengelamun]] 14:54, 28 Mac 2019 (UTC)
 
== Nama Jerman ==
 
Tidakkah seharusnya [[Malam Pisau Panjang]] (Night of the Long Knives) ditukarkan kepada nama Jermannya "Nacht der langen Messer" jika kita mahu selaraskan nama2 artikel kepada bahasa asal? Saya fikir lebih elok jika kita gunakan nama yang sudah dikenali umum oleh pembaca2 wiki ini, iaitu sama ada BM atau Inggeris mis. [[Iron Cross]]. Tak ada pembaca BM yang kenal atau akan mencari artikel tentang "Eisernes Kreuz". [[Pengguna:Algazel|<tt>--Algazel</tt>]] <sup>[[Perbincangan pengguna:Algazel|<tt>(hubung)</tt>]]</sup> 21:52, 28 Mei 2019 (UTC)