Nabil Zamanhuri: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Dannylango (bincang | sumb.)
Mencipta laman baru dengan kandungan 'Ahmad Nabil bin Zamanhuri (1987), Nabil memulakan langkahnya dalam dunia hiburan tempatan dengan menyertai ''Mentor'' musim pertama. Nabil menduduki tempa...'
Teg-teg: Suntingan visual Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
 
Dannylango (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan visual Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 7:
 
== Dunia Seni ==
Nabil pada 2006 sempat tampil dengan album solo dan meriliskan lagu-lagu seperti ''Hey Emma'' ! dan ''Hati Ini'', ''Hati Ini'' mendapat putaran yang kerap di stesen radio tempatan diwaktu carta muzik tempatan didominasi lagu-lagu artis dari seberang.
 
Dia kemudian menjadi pengacara rancangan mingguan ''Remaja'' yang keudarake udara setiap Sabtu di tv3. Rancangan yang mengetengahkan apa yang sedang trend dan rancak di kalangan belia tempatan.
 
Dalam pada masa sama, dia mula membintangi drama tv tempatan. Sekaligus mempelbagaikan portfolio nya dalam industri hiburan disamping menuntut di UniversitiUniverisiti LimMultimedia KokMalaysia Wing(MMU) dalam jurusanbidang Filem dan Animasi.
 
Pada 2009 dia membintangi drama tv astro ria, ''Kamelia Katrina'' bersama Elyana Emrizal dan Mira Liyana Kasmi, cerita seorang lelaki yang beristeri dua yang terperangkap diantara 2 isterinya yang tidak sependapat.
 
<br />