Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Mengganti laman dengan ';Arkib perbincangan Perbincangan yang dilakukan sebelumnya telah diarkibkan secara tahunan di bawah: * 2017-2018...'
Teg: Menggantikan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 8:
 
Tidakkah seharusnya [[Malam Pisau Panjang]] (Night of the Long Knives) ditukarkan kepada nama Jermannya "Nacht der langen Messer" jika kita mahu selaraskan nama2 artikel kepada bahasa asal? Saya fikir lebih elok jika kita gunakan nama yang sudah dikenali umum oleh pembaca2 wiki ini, iaitu sama ada BM atau Inggeris mis. [[Iron Cross]]. Tak ada pembaca BM yang kenal atau akan mencari artikel tentang "Eisernes Kreuz". [[Pengguna:Algazel|<tt>--Algazel</tt>]] <sup>[[Perbincangan pengguna:Algazel|<tt>(hubung)</tt>]]</sup> 21:52, 28 Mei 2019 (UTC)
 
:Ya {{ping|Anumengelamun}}, saya faham niat anda tapi kita menulis ensiklopedia ini untuk para pembaca bukan untuk kita.
 
: Apapun, saya telah menurunkan pendapat/alasan saya di [[Wikipedia:Kedai_Kopi_(dasar)#Nama_artikel_dalam_bahasa_asal|Kedai Kopi]]. Niat saya berbuat demikian bukan untuk menghebohkan isu ini tapi agar dapat kata sepakat daripada penyunting2 lain. Pada hemat saya isu ini penting diputuskan kerana ia akan menjejaskan keseragaman tajuk artikel. Banyak artikel (mungkin beribu) sudah ditulis dengan cara yang saya sarankan di KK, yakni cara lama. FYI manuskrip buku [[Lord Jim]] yang anda pindahkan telah mula2 dilakar dengan nama 'Tuan Jim' oleh Conrad. Lihat [https://books.google.com.my/books?id=UgDvdoJ5SqIC&pg=PA1&lpg=PA1&dq=%27Tuan+Jim%27&source=bl&ots=EVin4e8PQC&sig=ACfU3U0dp4EHqiK2x6zvCkpxHgEQQbgPIw&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwjr-bzS38DiAhWa7XMBHTJVCDU4ChDoATAPegQIBxAB#v=onepage&q='Tuan%20Jim'&f=false| Google books] ;) Itu sebab saya menterjemah artikel berkaitan dengannya di sini.
[[Pengguna:Algazel|<tt>--Algazel</tt>]] <sup>[[Perbincangan pengguna:Algazel|<tt>(hubung)</tt>]]</sup> 12:52, 29 Mei 2019 (UTC)