PROTES: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Malekhanif (bincang | sumb.)
Laman baru: '''PROTES''' ialah singkatan bagi Gabungan Memprotes Kenaikan Harga Barang di Malaysia. Protes merupakan gabungan beberapa badan bukan kerajaan (NGO). Tindakan Protes mahu menga...
 
Malekhanif (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 1:
'''PROTES''' ialah singkatan bagi Gabungan Memprotes Kenaikan Harga Barang di Malaysia. Protes merupakan gabungan beberapa [[badanpertubuhan bukan kerajaan]] ([[NGO]]).
 
Tindakan Protes mahu mengadakan demonstasidemonstrasi bagi membantah kenaikan harga barang dan [[petrol]] di hadapan bangunan [[Menara Petronas|KLCC]] pada hari Sabtu, [[26 Januari]] [[2008]] tidak mendapat permit daripada pihak [[polis]].
 
[[Ketua Polis Daerah Dang Wangi]] ACP [[Zulkarnain Abdul Rahman]] akan bertindak tegas terhadap sesiapa yang hadir pada hari tersebut. Satu perintah mahkamah diperolehi dari [[Mahkamah Majistret Kuala Lumpur]] telah dikeluarkan bagi menghalang dan menahan mana-mana individu yang turut serta dalam perhimpunan itu. Menerusi Seksyen 98 Kanun Acara Jenayah ,lima wakil PROTES terdiri daripada Dr [[Hatta Ramli]], [[Tien Chua]], [[Arutchelvam Subramaniam]], [[Simon Oii]] dan [[Ronnie Liew]] dilarang hadir.