Cinta Elysa: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Helloimnia (bincang | sumb.)
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Helloimnia (bincang | sumb.)
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 55:
== Sinopsis ==
{{wikikan}}
Cinta Elysa mengisahkan dilema yang dialami oleh Aril lakonan (Botak Juvana/Johan Asaari) yang terpaksa menjalankan tanggungjawab menjaga ibu saudara dan sepupu-sepupunya yang membenci dan memusuhinya. Watak ibu saudara yang sangat benci kepada Aril dipegang oleh Zila Bakarin dan sepupunyasepupu perempuannya yang perempuan namabernama Elysa ( lakonan Fasha Sandha).
Jasman membawa pulang Aril ke rumah kerana Aril nimerupakan anak yatim piatu ygyang membesar tanpa kasih sayang. Selepas disisihkan dari keluragakeluarga, dia tinggal denganbersama Jasman.
 
Jasman telah menempatkan Aril dan Elysa di satu kolej supaya Aril dapat menjaga keselamatan anaknya di kolej tuitu daridaripada diganggu lelaki lain.
 
Jasman (lakonan Jalaluddin Hassan ) bapa saudara kpdkepada Aril ni mahu Aril menjaga dan memastikan keselamatan anak -anak nya sebelum dia meninggal dunia, dia dah pesanberpesan kepada Aril supaya menjaga anak -anaknya hingga mereka tamat pengajian. Aril nimerupakan seorang yang samseng. dan diaDia dianggap sebagai pemuda yang bermasalah dan dibenci oleh Yasmin (Zila Bakarin) ibu saudara dan sepupunya.
 
Jadi dalamDalam keadaan dia dibenci dia terpaksa menjalankan tanggungjawab besar tuitu walaupun terpaksa berdepan dengan ibu saudaranya ygyang jadimenjadi penghalang.
 
Walaupun Aril ni nampak jahat dan liar tetapi dia dalam diam dia menaruh hati dan mencintaiterhadap sepupunya Elysa…Elysa (hehehHeheh dalam hati ada taman gitu..seronok Seronok kan melihat Botak bercinta pulak kali ni ). Oleh sebab cinta ygyang kuat kepada Elisa lahElysa, Aril masih duduk di rumah tuitu walaupun dibenci oleh makibu saudaranya hari -setiap hari.
 
Kisah menjadi panjang lagi, apabila ibu saudaranya menghalau Aril keluar dari rumah,. danPada waktu itu, Aril nekad membawa bersama Elysa bersamanya. Aril menjalani kehidupan samseng untuk menyara diri dan Elysa. Elysa taktidak menyukai sukaperbuatan Aril hidup mencari rezeki dengan cara takyang tidak elok. ElysaDia nakmahu Aril carimencari kerja yang halal dan menjalani kehidupan yang baik. ( Botak botak…nibotak. Ni mesti tak insaf ni buat kerja samseng, kena masuk sekolah budak nakal lagi le ni heheh) . Demi cintakancintanya pada Elysa, Aril cuba berubah dan mencari rezeki yang halal dan dia menerima segala nasihat dan teguran Elysa.
 
Aril dan Elysa lari dan tinggal di sebuah kampung. Mereka menyamar sebagai suami isteri dan mencari orang yang dapatboleh mengubati kaki Elysa yang cedera. Akhirnya, orang yang mengubatmengubati kaki Elysa, sedar yangbahawa Aril dan Elysa bukan suami isteri, akhirnyadan mereka disuruh untuk berkahwin.
 
Aril berjanji akan menceraikan Elysa selepas kaki Elysa sembuh. Kekasih Yasmin, Rashid pula sibuk menjejaki Elysa untuk mengetahui kandungan wasiat Jasman. Apakah yang akan berlaku selepas ini?