SM Faisal SM Nasimuddin: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan visual Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 22:
}}
 
'''[[Datuk|Datuk Wira]] SM Faisal SM Nasimuddin''' (lahir 10 Oktober 1979) merupakan usahawan terkenal di Malaysia. Beliau adalah Pengerusi Eksekutif Bersama Kumpulan [[Naza]] Group, salah sebuah konglomerat Bumiputera milik persendirian terbesar di Malaysia.
 
Pada 17 Januari 2010, beliau telah dianugerahkan gelaran '[[Datuk|'Datuk]]'" iaitu Datuk Setia Diraja Kedah (D.S.D.K) daripada [[Sultan Kedah]]. Anugerah tersebut adalah sempena dari hari keputeraan ke-82 Almarhum [[Sultan Abdul Halim Mu’adzam Shah ibni Almarhum Sultan Badlishah|Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah]] di Balai Penghadapan [[Istana Anak Bukit]], [[Anak Bukit]], [[Kedah]]. SM Faisal telah menujukan anugerah tersebut kepada allahyarham bapanya iaitu Tan Sri [[Nasimuddin Amin|SM Nasimuddin SM Amin]] dan keseluruhan kakitangan Kumpulan NAZA.<ref>[http://www.bernama.com/bernama/v3/bm/news_lite.php?id=468983 "Anugerah Ini Mendalam Maknanya" - SM Faisal]</ref> Manakala, pada 23 Januari 2011, beliau telah memperolehi Darjah Cemerlang Seri Melaka (D.C.S.M) yang membawa gelaran "Datuk Wira" daripada Yang Dipertuan Negeri Tun Datuk Seri Utama Mohd Khalil Bin Yaakob.
 
MOU usahasama bagi menjadikan NAZA sebagai hab pemasangan dan pengedaran kenderaan Chevrolet untuk rantau Asean telah diadakan.
 
<br />
 
==Biografi==