Perbezaan antara semakan "Wikipedia:Ahli Wikipedia"

k
Membalikkan suntingan oleh 183.171.116.39 (Perbincangan) kepada versi terakhir oleh Tegel
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
k (Membalikkan suntingan oleh 183.171.116.39 (Perbincangan) kepada versi terakhir oleh Tegel)
Teg: Undur
 
Ada segelintir pihak yang mungkin beranggapan bahawa para ahli Wikipedia dilihat seperti koloni tentera dunia tanpa dipimpin oleh seorang ketua. Oleh itu, pengguna berhak menentukan peranan yang ingin mereka lakukan di Wikipedia. Terdapat ahli Wikipedia yang gemar [[Wikipedia:Selamat datang, pengguna baru|memberikan ucapan selamat datang]] kepada pengguna baru di samping segelintir yang memberikan penghargaan kepada mereka yang layak. Ada yang memuat naik fail-fail, ada yang menulis tentang sejarah, ada yang menyemak tatabahasa, dan ada juga yang berusaha memerangi vandalisme. Jadi, terdapat banyak yang mengambil peranan bagi mengerjakannya sekaligus. Walau apapun peranan yang Anda pilih, setiap ahli Wikipedia amat menghargainya.
 
== Kotak pengguna ==
Trend antara para ahli Wikipedia adalah membuat dan meletakkan [[Wikipedia:Kotak pengguna|kotak pengguna]] pada laman pengguna masing-masing. Kotak pengguna adalah templat perseorangan kecil yang menggambarkan sifat dan minat seseorang pengguna.
 
Ahli Wikipedia menggunakan kotak-kotak pengguna kecil tersebut dengan alasan-alasan tertentu. Ada yang menggunakannya untuk memaparkannya kepada orang lain yang memiliki tujuan dan/atau minat yang sama; ada yang menggunakannya disebabkan statistik, dan segelintir lagi menggunakannya bagi menghilangkan kebosanan.
 
Terdapat segelintir pengguna yang membuat laman penggunanya sendiri yang hanya mengandungi kotak pengguna, dan tidak pernah kembali; sedangkan selainnya tampil menyumbang dengan sumbangan yang baik dan membantu dalam membangunkan ensiklopedia bebas ini. Kotak pengguna sudah terbukti merupakan sesuatu konsep yang menyenangkan yang menyediakan banyak pilihan dan menjadi sebuah cara yang efektif untuk mengumpulkan para ahli Wikipedia.
 
== Senarai pengguna ==
8,681

suntingan