Juffri Alui: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Faizalabdrahman (bincang | sumb.)
Mencipta laman baru dengan kandungan '{{Infobox musical artist | name = Juffri Alui | image = Juffri_alui_main.jpg | caption = | birth_name = A...'
(Tiada perbezaan)

Semakan pada 04:13, 10 November 2019

Juffri Alui atau nama sebenarnya Ahmad Aljuffri Bin Ahmad Alui adalah seorang penyanyi, pengacara, pelakon, peragawan dan ahli bina badan dari Singapura. Juffri Alui mula bernyanyi pada usia 14 tahun. [1]

Juffri Alui
Latar belakang
Nama lahirAhmad Aljuffri Bin Ahmad Alui
Kelahiran (1992-03-13) 13 Mac 1992 (umur 32)
Kediaman Singapura
GenreAlternative/Rock/Pop
PekerjaanPenyanyi
InstrumenVokal
Tahun aktif2014–kini
Syarikat rakaman
Voz Management
Laman sesawang
@juffri_alui instagram.com @juffri facebook.com

Biografi

Juffri Alui atau nama sebenarnya Ahmad Aljuffri Bin Ahmad Alui adalah seorang penyanyi, pengacara, pelakon, peragawan dan ahli bina badan dari Singapura. Juffri Alui mula bernyanyi pada usia 14 tahun.

Pada tahun 2014, Juffri Alui telah di undang oleh Chomel untuk membuat persembahan di Kedah dan Penang. Tanpa disedari Juffri Alui telah mendapat sambutan yang mengalakkan oleh peminatnya.

Pada tahun itu juga, Juffri Alui telah merakamkan Single pertamanya yang bertajuk Teguh di bawah naungan Voz Management. Susunan muzik oleh Yazri Malik. Lirik oleh Fazelino dan komposer oleh Olly Maguire. Ia telah di rakaman di TNT STudio.

Pada tahun 2015, Juffri Alui dan Jumali SanoTri telah merakamkan Single keduanya yang bertajuk Senandung Syawal di bawah naungan Voz Management. Lirik dan komposer oleh Jumali SanoTri. Ia telah di rakaman di Johor Baharu.

Pada tahun 2016, Juffri Alui telah merakamkan Single tiganya yang bertajuk Maafkan Aku di bawah naungan Voz Management. Lirik oleh Nizam Rahman dan komposer oleh Jaybon. Ia telah di rakaman di Studio47.

Pada tahun 2017, Juffri Alui telah merakamkan Single keempatnya yang bertajuk Berikanku Waktu di bawah naungan Voz Management. Lirik oleh Juffri Alui dan komposer oleh Ardy. Ia telah di rakaman di Johor Baharu dan Nangbotinang Record.

Pada tahun yang sama, Juffri Alui telah di undang oleh Moliano Lovehunters untuk merakamkan semula lagu mereka. Juffri Alui telah merakamkan Single kelimanya yang bertajuk Ku Tetap Menanti di bawah naungan Voz Management. Lirik dan komposer oleh Saha Lovehunters. Susunan muzik oleh Moliano Lovehunters. Ia telah di rakaman di Moluv Studio.

Pada tahun 2019, Juffri Alui telah merakamkan Single keenamnya yang bertajuk Untuk Kali Terakhir di bawah naungan Voz Management. Lirik oleh komposer oleh Shawal Ziyad. Ia telah di rakaman di Sallys Music.

Juffri Alui juga pernah berlakon sebagai pelakon tambahan di dalam drama Suria Mediacorp. Beliau juga pernah menjadi pengacara Makan X-treme di Suria Mediacorp. Beliau juga pernah menjadi watak utama di teater untuk persembahan Harkat. Juffri Alui juga pernah memenangi tempat pertama dan kedua di dalam peraduan bina badan di Singapura dan akan ke peringkat International.

Diskografi

Single

  • 2014: Teguh (Lirik: Fazelino Komposer: Olly Maguire Susanan Muzik: Yazri Malik)
  • 2015: Senandung Syawal (Lirik/Komposer: Jumali SanoTri)
  • 2016: Maafkan Aku (Lirik: Nizam Rahman Komposer: Jaybon)
  • 2017: Berikanku Waktu (Lirik: Juffri Alui Komposer: Ardy)
  • 2017: Ku Tetap Menanti (Lirik/Komposer: Saha Lovehunters Susanan Muzik: Moliano Lovehunters)
  • 2019: Untuk Kali Terakhir (Lirik/Komposer: Shawal Ziyad)

Videografi

Muzik video

Panampilan Awam

  • 2019: Wisma Geylang Serai 2019

Rujukan

  1. ^ Hadir bukan untuk bersaing. myMetro. Dicapai pada 31 Oct 2015.
  2. ^ Juffri Alui - Teguh (Official MTV). Juffri Alui. Dicapai pada 25 Oct, 2016.
  3. ^ Jumali SanoTri & Juffri - Senandung Syawal (Official MTV). Exuism. Dicapai pada 16 Jul, 2015.
  4. ^ Juffri Alui - Maafkan Aku (Official Music Video). Exuism. Dicapai pada 15 May, 2016.
  5. ^ Juffri Alui - Berikanku Waktu (Lyric Video). Exuism. Dicapai pada 31 Jul, 2017.
  6. ^ Juffri Alui - Ku Tetap Menanti (Official Music Video). Exuism. Dicapai pada 6 Sep, 2016.

Pautan Luar