Mobile Legend: Bang Bang: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Silent killer18 (bincang | sumb.)
Dicipta dengan menterjemah laman "Mobile Legends: Bang Bang"
(Tiada perbezaan)

Semakan pada 04:35, 11 November 2019

Mobile Legends: Bang Bang ialah arena pertempuran berbilang talian (MOBA) permainan mudah alih dibangunkan dan diterbitkan oleh Shanghai Moonton Technology. Permainan ini telah menjadi popular di Asia Tenggara dan akan menjadi acara pingat di Sukan Asia Tenggara 2019.

Mobile Legends: Bang Bang
Fail:Mobilelegends.png
PembangunMoonton
PenerbitMoonton
EnjinUnity[1]
PlatformiOS, Android
PelepasanAndroid
  • China, Indonesia, and Malaysia: 11 July 2016
iOS
  • WW: 9 November 2016
[2]
GenreMultiplayer online battle arena, battle royale

Permainan

Mobile Legends: Bang Bang adalah permainan multiplayer (5 vs 5) arena pertempuran dalam talian (MOBA) yang direka untuk telefon bimbit. Dua pasukan lawan bertarung untuk mencapai dan memusnahkan pangkalan musuh sambil mempertahankan pangkalan mereka sendiri untuk mengawal jalan, tiga "lorong" yang dikenal sebagai "atas", "tengah" dan "bawah", yang menghubungkan pangkalan-pangkalan. Watak lemah yang dikawal komputer, yang dipanggil "minions", bertelur di pangkalan pasukan dan mengikuti tiga lorong ke pangkalan pasukan bertentangan, melawan musuh dan menara.

Dalam setiap pasukan, terdapat lima pemain yang masing-masing mengawal avatar, yang dikenali sebagai "pahlawan", dari peranti mereka sendiri. Heroes boleh dikumpulkan ke dalam 6 peranan yang berbeza, Marksman, Assassin, Mage, Support, Fighter dan Tank.

Penerimaan tetamu

Permainan ini telah menjadi popular di Asia Tenggara (SEA), di mana ia merupakan aplikasi permainan mudah alih yang paling banyak dimuat turun dalam kalangan pengguna iPhone pada 2017.

Pertandingan Antarabangsa

Pertandingan Legends Mobile telah diadakan di rantau ini, termasuk Mobile Legends tahunan: Bang Bang Southeast Asian Competition (MSC) dan bahkan setiap negara mempunyai liga tempatan mereka sendiri. Mobile Legends telah disahkan sebagai tajuk sukan pertama yang akan dimasukkan sebagai acara pingat di Sukan Asia Tenggara 2019 . [3]

Permainan Spin-Off

Moonton mengeluarkan permainan spin-off rasmi berjudul Mobile Legends: Adventure (MLA), permainan strategi RPG, pada akhir bulan Julai 2019.

Media yang berkaitan

SNK

Pada tahun 2019, Moonton dan SNK mempunyai kerjasama membebaskan kulit KOF dalam permainan Mobile Legends: Bang Bang . Kulit mempunyai kesan keterampilan dan suara KOF. Kulit siri 1 KOF yang dikeluarkan dalam permainan adalah Iori Yagami untuk wira Chou, Leona Heidern untuk wira Karina, dan Athena Asamiya untuk wira Guinevere . Kulit siri KOF ke-2 yang dikeluarkan adalah Kula Diamond untuk wira Aurora, K ' untuk wira Gusion, dan Orochi Chris untuk wira Dyrroth.

Kontroversi hak cipta

Riot Games telah memfailkan tuntutan mahkamah terhadap Moonton kerana pelanggaran hak cipta, memetik persamaan antara Mobile Legends dan Liga Legends Riot. Pada bulan Julai 2018, mahkamah China memutuskan untuk memihak kepada Riot, dengan memberi ganti rugi kepada Tencent (syarikat induk Riot) US $ 2.90 juta ( RMB 19.4 juta). [4]

Rujukan

  1. ^ Low, Aloysius (18 July 2019). "Mobile Legends: Bang Bang is getting an engine update | ONE Esports - The Home Of Esports". ONE Esports. Dicapai pada 9 October 2019.
  2. ^ Wasid, Ahmed (11 August 2019). "Is Mobile Legends: Bang Bang the next big mobile esport?". DotEsports.com. Dicapai pada 1 October 2019.
  3. ^ "Mobile Legends is the first confirmed esports title for the 2019 SEA Games". FOX Sports Asia. 28 November 2018.
  4. ^ "Riot Games parent Tencent wins $2.9 million in lawsuit against Mobile Legends developer". Dot Esports. Dicapai pada 18 July 2018.