BoBoiBoy Movie 2: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan visual Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 20:
'''''BoBoiBoy Movie 2''''' merupakan filem animasi komedi adiwira Malaysia 2019 yang diarahkan oleh [[Nizam Razak]]. Filem ini menceritakan aksi BoBoiBoy dan rakan pasukannya yang perlu menentang makhluk jahat kuno yang bernama Retak’ka yang mahu merampas kuasa elemental BoBoiBoy.
 
Ini merupakan filem kedua yang diterbitkan oleh Animonsta Studios selepas ''[[BoBoiBoy: The Movie]]'' (2016). Ia merupakan kesinambungan tersendiri kepada musim pertama siri [[BoBoiBoy Galaxy|''BoBoiBoy Galaxy'']]. Filem ini ditulis oleh Nizam sendiri dan Anas Abdul Aziz, dan merupakan filem pertama yang menggunakan latar belakang dan watak dari ''[[BoBoiBoy Galaxy]]''.<ref name="cinemaonline">"[http://www.cinema.com.my/movies/details.aspx?search=2019.13904.boboiboymovie2.27730&lang=mlyFilem BoBoiBoydikeluarkan Movieterakhir 2]"dari Cinema[[BoBoiBoy Online.Movie DicapaiX pada 20 Julai 2019.</ref>(2020)]]
 
Filem ini ditayangkan secara serentak di 4 buah negara mulai 8 Ogos 2019 termasuk [[Malaysia]], [[Indonesia]], [[Singapura]] dan [[Brunei]]. [[Vietnam]] juga telah ditayangkan pada 30 Ogos dengan versi alih suara bahasa Vietnam.