BoBoiBoy: The Movie: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan visual Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan visual Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 35:
BoBoiBoy akhirnya berjaya membantu pihak polis memberkas Geng RDB atau lebih dikenali sebagai Geng Rompak Dobi Bersiri. Dia pergi ke warung Tok Aba dan BoBoiBoy Kokotiam dan terlupa tentang perkhemahan dengan rakan-rakannya. Apabila Tok Aba bertanya kepada cucunya tentang perkhemahan, dia cemas dan segera pergi ke perhentian bas di mana kawan-kawannya sedang menunggunya. Sementara itu di angkasa, Bora Ra sedang mendengar penjelasan Yoyo Oo tentang Klamkabot yang telah teleport ke Bumi namun gagal untuk mendapatkan lokasi yang tepat. Bora Ra menjadi marah dan mengugutnya untuk mencari lokasi tersebut atau keluar dari kapal angkasa itu. Yoyo Oo cemas dan takut jadi cuba mencari sedaya upaya, sehingga dia terjumpa isyarat Sfera Kuasa tetapi berbeza dengan isyarat Klamkabot. Yoyo Oo menjelaskan pula kepada kaptennya bahawa lokasi Klamkabot telah ditemui.
 
Di perhentian bas, BoBoiBoy sampai di hadapan kawan-kawannya yang sedang kecewa atas kelewatan BoBoiBoy, terutamanya Ochobot. BoBoiBoy tidak meminta maaf tetapi kawan-kawannya menerima balasan dan BoBoiBoy disuruh untuk digaru-garu barang di situ. Pada masa yang sama BoBoiBoy bertemu dengan Papa Zola yang melalui di situ lalu mencadangkan kepadanya untuk berbuat sesuatu bagi menebus kesalahannya terhadap rakan-rakannya. BoBoiBoy bersetuju dengan cadangannya lalu mengikut Papa Zola untuk mencadat sotong pada hari berikutnya. Lalu keesokan harinya, BoBoiBoy memberitahu rakan-rakannya mengenai rancangan mencadat sotong bersama Kebenaran, namun mereka langsung tidak tertarik dengan rancangan itu. Tiba-tiba, Tengkotak tiba di Taman Pulau Rintis dan menuntut BoBoiBoy untuk memberikan Sfera Kuasa. Bora Ra membuat helah untuk merampas Ochobot, dan membuatkan BoBoiBoy bertarung dengan Gaga Naz. Gaga Naz gagal mengalahkan BoBoiBoy tetapi berjaya mengalahkan Yaya, Ying dan Gopal jadi Bora Ra menggunakan Kuasa Tsunami Gergasi dan habis basah sebahagian di Taman Pulau Rintis. Ochobot akhirnya dibawa oleh Tengkotak untuk mengesan lokasi Klamkabot dan Adu Du dan Probe turut berjaya menyertai TengokotakTengkotak. tanpaBoBoiBoy ''interview''dan Fang ta beli filem Hellboy pada 12:00 tengah hari. Pada masawaktu yang samamalam, Fang dan BoBoiBoy sampai ke surau. Tok Aba berjaya azan tepat pada jam 3 pagi subuh.
 
Sementara itu, Papa Zola sedang mengambil gambar dirinya di Jeti Pulau Rintis dan dikejutkan oleh kedatangan BoBoiBoy dan kawan-kawannya. Mereka meminta bantuan Papa untuk mencari Ochobot yang telah diculik. Mereka pun mencari petunjuk mengenai Pulau Terapung, yang terletak berhampiran dengan rumah api. Mereka menaiki bot dan menuju ke arah lokasi rumah api tersebut. Di kapal angkasa Tengkotak, Adu Du dan Probe menanya Bora Ra kalau mereka tidak takut BoBoiBoy akan datang untuk menyelamatkan kawan-kawannya, Ochobot. Bora Ra berasa geli hati apabila mendengar BoBoiBoy menganggap Ochobot sebagai kawan lalu Probe menyamakan mereka berdua adalah seperti dirinya dan Adu Du adalah kawan. Ahli-ahli Tengkotak yang lain turut geli hati dan ketawakan mereka, menaikkan angin Adu Du. Adu Du dan Bora Ra hampir mencabar antara satu sama lain. Walau bagaimanapun, cabaran tersebut terhenti apabila mendengar bahawa BoBoiBoy sedang menuju ke arah mereka. Jadi, Bora Ra memberikan Kurita kepada Adu Du dan Probe lalu mencampak mereka ke dalam laut bersama soton itu.