Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
CommonsDelinker (bincang | sumb.)
Bot: Menggantikan AB_April_2008.jpg dengan Abdullah_Badawi_in_April_2008.jpg.
Baris 112:
Pada tahun 2003, Tun Dr Mahathir menyerahkan jawatan Presiden UMNO kepada Tun [[Abdullah Ahmad Badawi]]. Pada 2004, UMNO dan [[Barisan Nasional]] mencapai kemenangan kerusi tertinggi dalam sejarah pilihan raya di Malaysia dengan mendapat 198 daripada 219 kerusi atau 90.41% kerusi. Namun pada 2008, UMNO dan Barisan Nasional mengalami kemerosotan undi sehingga menyebabkan [[Pakatan Rakyat]] menguasai 4 negeri di Semenanjung Malaysia ([[Kedah]], [[Pulau Pinang]], [[Perak]], dan [[Kedah]]) selain PAS mengekalkan [[Kelantan]].
 
===UMNOZaman JuaraNajib RakyatRazak===
2010 menjadi dimensi baru bagi UMNO Malaysia, yang akan memulakan tahun baru dengan pelancaran program '''UMNO Juara Rakyat'''. Program ini telah dilancarkan oleh Perdana Menteri merangkap Presiden UMNO, YAB '''Datuk Seri Mohd Najib Tun Haji Abd Razak'''. Sesungguhnya program ini merujuk kepada hasrat UMNO untuk menjuarai kehidupan rakyat, menjuarai pembelaan rakyat, menjadi johan dalam membangun rakyat dan sentiasa berada di barisan hadapan untuk rakyat. Menerusi program ini juga akan meletakkan UMNO berada nombor satu di hati rakyat dengan rakyat juga sentiasa berada di tempat utama dalam perjuangan UMNO. Malah jika berlaku malapetaka maka UMNO yang pertama akan datang membantu dan konsep ‘juara’ itu sendiri akan meletakkan pemimpin bekerja dengan lebih keras agar menjadi nombor satu.
 
'''Mendahulukan Rakyat Model Transformasi UMNO'''<ref>https://www.pmo.gov.my/dokumenattached/speech/files/img_101103122625_0001.pdf</ref>{{Disputed-section|macam bahan kempen sahaja}}
Presiden UMNO,''' Datuk Seri Najib Tun Razak''' pada hari terakhir Perhimpunan Agung UMNO Ke-61 telah menggariskan tujuh elemen bertema '''Mendahulukan Rakyat''' sebagai asas pengisian dalam Model Transformasi UMNO untuk persiapan menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 serta memastikan kuasa orang Melayu terus dipertahankan.