Remang-Remang Kota Raya: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Pengemasan.
Baris 1:
{{tajuk condong}}
'''Remang-Remang Kota Raya''' merupakan drama fiksyen bersiri (60 minit dengan iklan) oleh Datuk [[Yusof Haslam]] pada akhir 1980-an. Siri drama ini mengisahkan kehidupan seharian satu sekumpulan [[polis]] Malaysia dalam menyelesaikan kes-kes jenayah. 'Jenayah-jenayah' dalam drama ini semuanya didalangi oleh 'penjenayah tempatan' kerana dalam tahun 1980-an pekerja asing masih lagi belum membanjiri Malaysia.
{{rujukan}}
'''''Remang-Remang Kota Raya''''' merupakan drama fiksyen bersiri (60 minit dengan iklan) oleh Datuk [[Yusof Haslam]] pada akhir 1980-an. Siri drama ini merupakan keluaran sulung [[Skop Productions]] dan mengisahkan kehidupan seharian satu sekumpulan [[polis]] Malaysia dalam menyelesaikan kes-kes jenayah. 'Jenayah-jenayah' dalam drama ini semuanya didalangi oleh 'penjenayah tempatan' kerana dalam tahun 1980-an pekerja asing masih lagi belum membanjiri Malaysia.
 
Beberapa tahun kemudian, Datuk [[Yusof Haslam]] telah menghasilkan siri drama polis dengan formula yang sama tetapi dengan judul berbeza, iaitu [[''Debu-Debu Kota]]''. Kedua-dua ''Remang-Remang Kota Raya'' dan ''Debu-Debu Kota'' mematangkan Datuk Yusof Haslam untuk menghasilkan siri drama polis terpanjang dan yang paling berjaya iaitu ''[[Gerak Khas]]''.
 
Antara pelakon:
*Datuk [[Yusof Haslam]]
* [[A. Galak]]
* Nancy Fong
* [[Majed SalehSalleh]]
* ASP Roslan Ahmad
 
{{Skop Productions}}
 
[[Kategori:Siri drama televisyen Malaysia]]
[[Kategori:Drama bahasa Melayu]]
[[Kategori:Drama terbitan Skop Productions]]