Afieq Shazwan: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 30:
Pada tahun 2008, pada usia 11 tahun dan menduduki Darjah 4, Afiq memulakan kerjaya hiburannya dengan menyertai rancangan realiti ''[[Idola Kecil]]'' di [[TV9]] dan berjaya ke peringkat akhir. Selepas itu, beliau mula mengorak langkah ke Pentas ''Mystarz Oolala'' hingga ke peringkat akhir.
 
Beliau mula bergiat aktif dalam aktiviti seni apabila berjaya memegang watak [[Tun Dr Mahathir Mohamad]] sewaktu kecil di Teater Tun Mahathir 1& dan 2 yang merupakan antara teater terbaik di Malaysia gandingan bersama [[Erra Fazira]], [[Zizan Nin]] dan lain-lain.
 
Afieq menyertai pertandingan ''[[Big Stage]]'' dan bersaing bersama rakan-rakan BBNU (Budak Baru Nak Up) bagi menempa nama dalam industri muzik tanah air. Peserta yang terlibat termasuk [[Sissy Imann]], [[Ariff Bahran]], [[Sarah Suhairi]], [[Andi Bernadee]], [[Tajul Ariff Noor bin Md Shari|Tajul Ariff]], [[Syafiq Farhain]], [[Baby Shima]], [[Fara Hezel]] dan [[Wani Kayrie]].<ref>Nur Asyikin Mayudin (24 Julai 2018). [https://www.mstar.com.my/spotlight/hiburan/2018/07/24/big-stage 10 artis muda berentap dalam pertandingan realiti baharu 'Big Stage'] ''[[mStar Online]]''. Dicapai pada 25 Julai 2018.</ref> Big Stage musim pertama mengangkat Afieq selaku pemenang tempat ketiga. Beliau membawa pulang wang tunai RM50,000 dan RM25,000 beserta trofi.<ref>Zulaikha Yusof (28 Ogos 2018). [http://www.gempak.com/artikel/11536/big-stage-saya-tak-boleh-terlalu-selesa-afieq-shazwan Big Stage: "Saya tak boleh terlalu selesa" - Afieq Shazwan] [[Astro Gempak|Gempak]]. Dicapai pada 1 September 2018.</ref>