Stesen Titiwangsa: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Slainthayer (bincang | sumb.)
kTiada ringkasan suntingan
Slainthayer (bincang | sumb.)
Baris 36:
=== Pelan stesen ===
{{Pelan Stesen Titiwangsa}}
 
Stesen ini terdiri daripada dua stesen berbeza yang disambungkan oleh laluan pejalan kaki bertingkat: stesen LRT Titiwangsa dan stesen Monorel Titiwangsa. Stesen LRT Titiwangsa dan Stesen Monorel Titiwangsa adalah stesen bertingkat dengan tiga tingkat: aras platform, aras legar, dan aras tanah. Sebuah pejalan kaki disediakan bagi menghubungkan stesen LRT dengan stesen Monorel yang boleh diakses di aras legar. Laluan pejalan kaki tersebut hanya baru dibuka pada 1 Mac 2012 bagi memudahkan pengguna dari kedua-dua stesen menukar laluan.
 
Stesen LRT Titiwangsa mempunyai dua [[platform sisi]] di atas ruang legar untuk perkhidmatan [[Laluan Ampang]] dan [[Laluan Sri Petaling]] manakala stesen Monorel Titiwangsa mempunyai dua [[platform sisi]] yang dikelilingi ruang legar untuk perkhidmatan [[Monorel KL]]. Di stesen LRT Titiwangsa, terdapat kemudahan bagi Orang Kurang Upaya (OKU) seperti platform mesra OKU dan lif. Di stesen Monorel Titwangsa, terdapat kemudahan bagi Orang Kurang Upaya (OKU) platform mesra OKU, tandas mesra OKU, lif dan penggerak kerusi roda di tangga stesen.
 
Stesen ini terdiri daripada dua stesen berbeza yang disambungkan oleh laluan pejalan kaki: stesen LRT Titiwangsa dan stesen Monorel Titiwangsa. Stesen LRT Titiwangsa adalah stesen bertingkat di sepanjang Sungai Gombak. Stesen Monorel Titiwangsa pula adalah stesen bertingkat di atas Jalan Tun Perak. Kedua-dua stesen mempunyai tiga tingkat: aras platform, aras legar dan aras tanah. Sebuah laluan pejalan kaki disediakan menghubungkan kesemua platform di stesen Titiwangsa. Terdapat kemudahan bagi Orang Kurang Upaya (OKU) seperti platform mesra OKU dan lif di kedua-dua stesen.