Pengantin Lelaki Untuk Cik Gadis: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Teg-teg: Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 29:
Kisah cinta pandang pertama Kris Al-Hadi ([[Nafiz Muaz]]) dengan gadis yang sedang menanti hari perbicaraan. Salsabila ([[Uqasha Senrose]]) telah dituduh pecah amanah dan ditahan dipenjara akibat perbuatan abang kandung Kris, Khairyl ([[Yusuf Bahrin]]). Kris yang mengetahui bahawa kejadian yang menimpa Salsabila adalah disebabkan oleh perbuatan abangnya membuatkan dia merasa bersalah lalu membantu Salsabila bebas daripada pertuduhan tersebut. Pertolongan ikhlas Kris telah membantunya membuatkan Salsabila telah jatuh hati kepada Kris dan mereka mula saling jatuh cinta.
 
Namun kedatangan Yasmin ([[Elly Mazlein]]), iaitu tunang kepada Khairyl ke ladang milik datuk Kris dimana tempat Kris dan Salsabila bekerja membuatkan Kris berasa rimas dengan Yasmin yang selalu cuba mengoda dan menyusahkan dirinya dan Salsabila. Kris kemudian telah dipaksa untuk berkahwin dengan Yasmin oleh ayahnya,Dato ' Kameel ([[Azri Iskandar]]) kerana salah faham. Kris yang tidak bersetuju telah memaksa ayahnya membuat perancangan lain.Ayahnya pula meminta Khairyl berkahwin dengan Salsabila.
 
Pada hari perkahwinan yang sama dengan abangya, Kris dan Salsabila rasa tertipu apabila nama Salsabila disebut ketika ijab kabul dengan Khairyl. Kris kecewa dan menghilangkan diri. Kehilangan Kris membuatkan Salsabila dan ayahnya menanggung sengsara.Manakala EmpatYasmin tahunjuga berlalu,Krismenghilangkan sudahdiri menjadiselepas askarkeluarganya sepertimeminta yangganti diarugi impikan.Dia tidak tahu apa terjadi padadaripada Salsabilakeluarga danDato KhairylKameel.
Oleh kerana perkahwinan Salsabila dan Khairyl terbatal,maka mereka harus membayar ganti rugi perbelanjaan dalam mengadakan majlis tersebut.Pak Ali ([[Aman Graseka]]),ayah Salsabila terpaksa menjual geran tanah pada orang kaya kampung mereka demi membayar ganti rugi tersebut.Empat tahun berlalu,Kris sudah menjadi askar berpangkat kapten seperti yang dia impikan.Dia tidak tahu apa terjadi pada Salsabila dan Khairyl.Disangkanya perkahwinan mereka sangat bahagia.
 
Dalam masa empat tahun juga,pelbagai benda terjadi pada mereka sekeluarga.Dato Kameel terlibat dalam kemalangan dan koma selama tiga tahun selepas bertemu dengan seseorang di kampung. Salsabila pula telah kehilangan ayah tercinta dan hidup keseorangan.Dia masih rasa kecewa dengan perbuatan Kris yang menghilangkan diri selepas kejadian di hari perkahwinan mereka. Kris berusaha memikat kembali gadis yang dia dicintai. Mampukah Kris membuat Salsabila menerimanya kembali?.
 
==Pelakon==
Baris 41 ⟶ 45:
* [[Azri Iskandar]] sebagai '''''Dato' Kameel'''''
* [[Catriona Ross]] sebagai '''''Datin Suraya'''''
* [[Reza Hasbi]] sebagai '''''Dali'''''
* [[Norlia Ghani]]
* [[Aman Graseka]] sebagai '''''Pak Ali'''''
Baris 47 ⟶ 51:
* [[Harun Hashim]] sebagai '''''Tok Abah'''''
* [[Yusri Saleh]] sebagai '''''Shuib'''''
* [[Emelda Rosmila]]
 
 
==Rujukan==